۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

ایرنا نوشت: «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی باردیگر با تکرار ادعاهای واهی کشورش درباره جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که ایران در امور کشورهای منطقه دخالت می کند.

 روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت که الجبیر در حاشیه هشتمین نشست وزرای مجمع همکاری «کشورهای عربی و چین » در پکن، با بی توجهی به اراده سیاسی ایران در روابط با همسایگان منطقه ای به این روزنامه گفت: ایران باید به دخالت در امور کشورهای عربی پایان دهد.
وزیر خارجه سعودی که کشورش از هیچ کمکی به نیروهای تروریست در سوریه و انجام حملات نظامی علیه مردم یمن دریغ نمی کند ؛ خواستار احترام ایران به حاکمیت کشورها و قوانین بین المللی شد.
الجبیر اتهامات خود را درباره قطر نیز تکرار کرد و گفت که دوحه باید به حمایت از افراط گرایی و تروریسم و دخالت در امور کشورهای منطقه خاتمه دهد.
مجمع همکاری «کشورهای عربی و چین » دیروز سه شنبه با حضور امیر کویت، وزیران 21 کشور عربی و دبیر کل اتحادیه عرب در پکن آغاز شد.
'وانگ یی' عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین گفت: پکن و ریاض همکاری های دو جانبه را به ویژه در زمینه طرح چین با نام «یک جاده - یک کمربند» و برنامه «چشم انداز 2030 » عربستان تقویت می کنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =