خراسان نوشت: طی روزهای گذشته دو اظهار نظر از امام جمعه موقت اصفهان، توجه بسیاری را به ویژه در فضای مجازی به خود جلب کرد و برخی نیز در نقد آن مطالبی را مطرح کردند.

در یکی از این اظهارنظرها که درباره برگزاری جشن ها در شهر اصفهان بود، آیت ا... مهدوی ضمن تاکید بر این که علما مخالف شادی نیستند، دیدگاهش را این طور مطرح کرد که برای برگزاری جشن ها باید از علما و مراجع اجازه گرفته شود. ایسنا این طور گزارش داد: آیت‌ا... ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در اولین جشنواره چادرهای آسمانی و تجلیل از چهره‌های برتر عفاف و حجاب با بیان این که برای برگزاری جشن‌ها باید از علما و مراجع استان اصفهان مجوز گرفته شود، تصریح کرد: اگر در شهر جشنی بخواهد برگزار شود باید با اجازه علما، دادستانی، اداره ارشاد کل استان اصفهان و نیروی انتظامی باشد. در اجتماع مردم برای تماشای مسابقه فوتبال در کوه صفه صحنه‌های نامناسبی مشاهده شد و در برگزاری این مراسم از هیچ کدام از علما مجوز گرفته نشده است. علما مخالف شادی نیستند، اما شادی باید عقلانی باشد و در جامعه ترویج فساد نکند.

یک تامل
تجربه حدود 40 سال امور کشورداری در جمهوری اسلامی ، این واقعیت را اکنون پیش روی ما قرار داده است که طبق قانون اساسی ، ساختارها ، ساحت ها و حوزه های مسئولیتی در بخش های مختلف تعیین و مشخص شده است. جدای از این که انجام وظایف و مسئولیت ها در کشور ممکن است گاهی در حد مطلوب خود نباشد اما به طور قطع می توان ادعا کرد که قانون اساسی ساختارها و سیستم ها را بر اساس نیازها و اقدام ها مورد توجه قرار داده و تقسیم بندی کرده است.

بنابراین طرح موضوعاتی از قبیل «لزوم برگزاری جشن با اجازه علما و مراجع» از سوی امام جمعه موقت اصفهان در شرایطی که سازو کار برگزاری مراسم، آیین ها و جشن ها در قانون مشخص شده است، چه ملاک و فایده ای می تواند داشته باشد؟ به طور قطع نقش نظارتی دفاتر امامان جمعه در امور شهرها به ویژه در مسائل فرهنگی قابل توجه است اما در همین شرایط، قانون نیز برای مسائلی از جمله برگزاری جشن ها و مراسم شهری سازوکار خود را تعیین کرده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =