امسال ۲۶۶ میلیارد تومان مالیات در استان زنجان تقسیط شده است

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده های مودیان مالیاتی به 45 روز رسیده است، اضافه کرد: در سال 96 حدود 266 میلیارد تومان از مالیات مودیان و در سال جاری 347 میلیارد تومان مالیات تقسیط شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ میرحیدر رضوی در دیدار با استاندار زنجان، با بیان اینکه 320 میلیارد ریال از بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی وصول شده است، افزود: با تفویض اختیاری که به استان شده است، حدود 350 میلیارد ریال بخشودگی جرایم در سال 95 و نیز 887 میلیون ریال بخشودگی جرایم مالیاتی در سال 96 انجام شد.

وی از شناسایی 12 واحد بزرگ تولیدی که عمده فعالیت خود را در استان زنجان انجام می دادند ولی مالیات خود را در سایر استان ها پرداخت می کردند خبر داد و گفت: از سال 95 واحدیابی و رسیدگی به پرونده های مودیان جدید مالیاتی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و تاکنون 5245 پرونده جدید شناسایی و تشکیل شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان خاطر نشان کرد: در مالیات مشاغل و اصناف از سال 91 تا 94 هیچ افزایشی صورت نگرفته بود و تنها در سال 95 نسبت به سال گذشته تنها 8 درصد رشد داشته است.

رضوی از صدور 4 میلیارد تومان برگه تشخیص برای 72 پرونده مالیاتی خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 142 میلیارد تومان از محل مالیات های دریافتی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است.

وی با تاکید بر اینکه 2082 مورد از افراد و اقشار کمتر برخوردار جامعه از پرداخت مالیات معاف شده اند، گفت: هم اکنون 11 هزار و 998 پرونده که دارای اعتراض بودند با توافق مودیان و اداره کل امور مالیاتی به قطعیت رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به آمار کل مودیان مالیاتی استان زنجان، اظهار کرد: 67 هزار پرونده مالیاتی فعال در حوزه مشاغل، 28 هزار پرونده در بخش املاک و مستقلات، 7949 پرونده مالیاتی فعال اشخاص حقوقی و 33 هزار و 23 پرونده مالیاتی مربوط به موضوع ارث می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =