ضرورت سرمایه گذاری شرکت های وابسته به وزارت دفاع در لرستان

استاندار لرستان بر ضرورت سرمایه گذاری شرکت های وابسته به وزارت دفاع در لرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،سید موسی خادمی در جلسه با وزیر دفاع در سخنانی با بیان اینکه وزیر دفاع وزیر خلاق و با اخلاق کابینه هستند و از توانمندی بالایی برخوردار است اظهار داشت: امروز توفیق داریم خدمت ایشان باشیم و امیدواریم استان ما از برکات وجود ایشان برخورداری لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در دوره های گذشته سرمایه گذاری به ویژه در دوره ای که دولت ها، بنیادها و ... فرصتی داشتند صورت نگرفته است، گفت: بخش خصوصی قوی نداشته ایم و از سوی این نهادها هم توجه و سرمایه گذاری در این حوزه نشده است و در این زمینه به شدت دچار عقب ماندگی هستیم.

استاندار لرستان ادامه داد: باتوجه به اینکه مجموعه هایی در وزارت دفاع وجود دارد که کار سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی و کشاورزی انجام می دهند می طلبد که وزیر دفاع دستور ویژه ای بدهند شرکت های سرمایه گذاری وابسته به این وزارت خانه یک تا دو صنعت را در لرستان طراحی کنند و راه بی اندازند و مردم این استان از لطف وجود این سرمایه گذاری ها برخوردار شوند.

خادمی با اشاره به اینکه ما طرح های تعریف شده داریم و امکانات استانی مثل تخصیص زمین و مجوزها را آماده هستیم که فراهم کنیم، گفت: مجتمع وزارت دفاع در دورود قابلیت توسعه دارد و می توان صنایع جدید را راه اندازی کرد، چرا که در تولید لاستیک هواپیما و ... به ظرفیت خود نرسیده است و می توان صنایع جانبی در آن تعریف کرد.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات دی ماه یکی از شهرستان هایی که خیلی در آن مشکل داشتیم دورود بود و وقتی ریشه ها را بررسی می کنیم بخش عمده ای از آن اقتصادی و فقر و بیکاری است، گفت: اگر یک فعالیت صنعتی در دورود تعریف کنیم و گسترش دهیم و جوانان مشغول شوند خیلی به بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کمک می کند.

استاندار لرستان تاکید کرد: در حوزه صنعتی و کشاورزی دورود نیازمند این هستیم که یک حرکت های مشترکی شروع شود.

خادمی با اشاره به اتکا و بخش بازرگانی آن گفت: از قدیم مجموعه ارتش در لرستان مستقر بوده و تعداد زیاد نیروی انسانی در حوزه های نظامی و انتظامی داریم که از خدمات اتکا بهره مند هستند.

وی ادامه داد: شعب اتکا در لرستان به لحاظ فضا و ساماندهی نامناسب است و متناسب با شان این پرسنل زحمت کش و ایثارگر نیست و باید نسبت به توسعه این ها و بهبود وضعیت اقدام شود.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس دستور وزیر دفاع قرار بود که سند قلعه فلک الافلاک از طریق دولت به میراث فرهنگی واگذار شود گفت: در این راستا خواهش داریم که وزیر دفاع باز هم در این زمینه تاکیدات لازم را داشته باشند چرا که برای ثبت جهانی قلعه باید این اقدام انجام شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =