یوونتوس یک‌ششم پولی که بابت انتقال کریس رونالدو به رئال مادرید داده بود را ظرف ۴۸ ساعت با فروش پیراهن‌های شماره ۷ کریس به دست آورد...

اول) در ایران فوتبالیست‌ها خیلی که خوش‌شانس باشند، دست‌کم یک‌پنجم مبلغ قراردادشان را از باشگاه نمی‌گیرند و طلبکار می‌مانند... یکی از تفاوت‌های فوتبال ایران و اروپا در تفاوت همین دو خبر نهفته است. اینجا کپی‌رایتی نیست که باشگاه ایرانی مثلاً یکی مثل اشکان دژاگه یا گوچی را با قیمت بالا بخرد و از طریق فروش پیراهنش بخشی از هزینه خود را جبران کند و آن‌جا همه‌چیز چنان سر جایش است که یوونتوس بلافاصله بعد از خرید رونالدو، ۵۵۰هزار پیراهن ستاره جدیدش را می‌فروشد و ۱۸میلیون یورو از همین فرآیند، درآمدزایی می‌کند. حالا بماند که اگر کپی‌رایت هم داشتیم، با این مدیران، درآمدزایی چیزی بیشتر از سراب نبود.

دوم) گذشت زمان همه چیز را ثابت می‌کند. اصلاً خیلی چیز‌ها را باید روی زمین، به زمان سپرد. سال گذشته وقتی استقلال با منصوریان در اردوی ارمنستان بود و عکس‌های تمرینات آماده‌سازی این تیم بدون حضور مجتبی جباری منتشر می‌شد، خبرورزشی با استناد به گزارشی که از ایفمارک به دست آورده بود نوشت: جباری مصدوم است و به دلیل همین آسیب‌دیدگی، فعلاً نمی‌تواند با استقلال تمرین کند. آن روز مدیرعامل استقلال با قاطعیت این خبر را تکذیب کرد و مدعی شد جباری پابه‌پای آبی‌پوشان در حال تمرین است. اما حالا همین آقای مدیرعامل مدعی شده یک سال قبل جباری در حالی به استقلال پیوست که ایفمارک سلامتی او را تأیید نکرده بود. خبرورزشی آن زمان در حالی متهم به دروغ‌گویی شد که آقایان دوست نداشتند راستش را به مردم بگویند، اما حالا که مجتبی جباری از نحوه مدیریت افتخاری و همکارانش انتقاد می‌کند، وقتش رسیده همه با هم راستگو شوند و بی‌توجه به تکذیبیه‌های تند و آتشین خود، حقایقی که یک سال پیش خبرورزشی در قالب گزارش منتشر کرده بود را به اطلاع مردم برسانند. این مدیران روی یک جمله حساب باز کرده‌اند؛ مردم حافظه تاریخی خوبی ندارند!

سوم) سوپرجام روی هواست، دقیقاً همان‌جا که نباید باشد. در تمام دنیا سوپرجام یک افتتاحیه عالی برای شروع فصل جدید است و این‌بار درست در نقطه‌ای که شهرآورد می‌تواند افتتاحیه‌ای عالی‌تر برای لیگ برتر رقم بزند، احتمال لغو سوپرجام وجود دارد. باور کنید اصلاً اتفاق خوشایندی نیست. به نفع فوتبال و به نفع پرسپولیس و استقلال است که این بازی برگزار شود. کاری به سود مادی تقابل سرخابی‌ها نداریم، شهرآورد به فوتبال ما هیجان می‌دهد و تکرار هرچه بیشتر رویارویی قرمز و آبی، حساسیت‌های کاذبی که منجر به زشتی این تقابل شده را کمتر می‌کند.

* این یادداشت در سرمقاله شنبه ۲۳ تیر روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =