ایسنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا که به خاطر جانبداری از کرملین در داخل کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفته، تاکید کرد، در جریان نشست اخیر در هلسینکی به رئیس جمهوری روسیه با جدیت گفته که واشنگتن مداخله در انتخاباتش را تحمل نخواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان مصاحبه با شبکه CBS گفت: در گذشته نیز چندین بار تاکید کردم که با این مساله که روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی مداخله کرده، موافق هستم.

این اظهارات ترامپ پس از کنفرانس خبری‌اش با پوتین در هلسینکی مطرح شد که در جریان آن ظاهرا ترامپ گفته بود هیچ دلیلی نمی‌بیند که مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی را باور کند؛ اظهاراتی که کاملا مغایر با نتیجه تحقیقات آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا بود.

اما ترامپ روز سه‌شنبه در راستای شفاف سازی این اظهارات خود تاکید کرد: منظور خود را بد مطرح کرده‌ام و باید صریحا بگویم که نتیجه تحقیقات آژانس‌های اطلاعاتی کشورم را قبول دارم.

وی در جریان مصاحبه اخیرش با شبکه CBS در پاسخ به این سوال که آیا با آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا موافق است که روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی مداخله کرده یا خیر؟ گفت: بله و چندین بار نیز در گذشته این مساله را تاکید کرده‌ام. من چندین بار گفته‌ام که این مساله واقعیت دارد.

ترامپ در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا پوتین را شخصا مسؤول این کار می‌داند یا خیر؟ گفت: بله. چرا که پوتین رهبر روسیه است. درست همان طور که من خودم را مسؤول تمامی اتفاقاتی که در آمریکا رخ می‌دهد، می‌دانم. در نتیجه قطعا به عنوان رهبر یک کشور شما باید مسؤولیت پذیر باشید.

وی در پاسخ به این سوال که در این رابطه به پوتین چه گفته است، گفت: در حقیقت با جدیت تمام به پوتین گفتم که ما نمی‌توانیم مداخله به هیچ روشی داشته باشیم. ما در یک جهان رو به رشد زندگی می‌کنیم. اظهارات من در نشست دو جانبه با پوتین بسیار جدی بود، اما بیانیه‌ای که مطرح شد، یک بیانیه دوستانه بود. من به پوتین تذکر دادم که ما نمی‌توانیم مداخله در امورمان داشته باشیم و این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست. هیچ یک از روسای جمهوری آمریکا به اندازه من در مقابل روسیه سفت و سخت و جدی نبودند. ما در رابطه با روسیه بسیار خوب عمل می‌کنیم. به عملکرد ما و تحریم‌هایی که علیه مسکو اعمال کرده‌ایم، توجه کنید.

وی تاکید کرد: به تصور من پوتین این را خوب می‌داند بهتر از هر کسی حتی بیشتر از رسانه‌ها. او بابت این قضیه خوشحال نیست نباید هم خوشحال باشد چون هیچ رئیس‌جمهوری مثل من با روسیه اینقدر سفت و سخت نبوده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    25 1
    چطور ادم میتونه منظورش رو کاملا برعکس بیان کنه ؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    26 6
    این مردک دروغگو بزدل هم هست حتی شهامت تایید حرفهایی که جلوی دوربینها زده و میلیونها ببینده داشته رو نداره و علنا دروغ میگه .
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    3 0
    فقط یک اشتباه لپی بوده. خیلی مهم نیست. یک ذره هم ترامپ رو درک کنیم. اگر کسی یقه داماد شما رو می گرفت و معامله قرن شما را به مخاطره می انداخت یک جور ضایعش نمی کردید؟ تقصیر این مولر است که به لپ ترامپ فشار وارد می کنه.