رسیدگی به پرونده احسان علیخانی در دادسرا/ بررسی ادعای مرتبط با مهران مدیری

ایسنا نوشت: یک عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت که این شورا موضوع مربوط به مهران مدیری و احسان علیخانی را بررسی می‌کند که آیا این دو مجری مرتکب تخلف شده‌اند یا نه؟

غلامرضا کاتب با اشاره به طرح اتهاماتی علیه دو مجری صداوسیما و همچنین ارائه فرصت دفاع به علیخانی در تلویزیون، گفت: «آقای علیخانی طبق قانون و در قالب یک قرارداد مشارکتی کار تولید برنامه را انجام داده که این قرارداد موجود است و این کار طی سه چهار سال انجام شده و ایشان با موسسه ثامن‌الحجج کار کرده است. آقای علیخانی در دادسرا پرونده‌ای دارد که در حال رسیدگی است و اگر تخلفی کرده باشد قوه قضاییه مکلف به رسیدگی به آن و اطلاع‌رسانی درباره آن است، اما پیش از صدور حکم هیچ کس اجازه ندارد افراد را متهم کند چرا که ممکن است فرد از موضوع اتهامی تبرئه شود.»

او در پاسخ به این سوال که آیا همه به راحتی امکان دریافت وام میلیاردی را دارند، افزود: «آقای مهران مدیری وامی گرفته و ظاهرا اقساطش را پرداخت کرده است، اما اینکه آیا ایشان در دریافت وام از رانت استفاده کرده و کار خلاف ضابطه‌ای در این زمینه انجام شده یا خیر، موضوعی است که قابلیت رسیدگی دارد، در غیر این صورت اگر ایشان وامی گرفته که قسطش را هم پرداخت می‌کند تخلفی رخ نداده است.»

این نماینده مجلس اظهار کرد: «آنچه روزنامه شرق به آن پرداخته باعث شده بخشی از صداوسیما و مجری‌های این سازمان زیر سوال بروند. طبیعتا اگر به آقایان مدیری و علیخانی به عنوان شخص، اتهاماتی مطرح می‌شد، صداوسیما نباید درگیر این قضیه می‌شد اما اینکه به آقای علیخانی در صداوسیما فرصت دفاع داده شده به خاطر زیر سوال رفتن بخشی از صداوسیما بود.»

کاتب اظهار کرد: «روزنامه شرق عملا صداوسیما و برنامه‌های آن را مورد اتهام قرار داده و در صورتی که موضوع صداوسیما مطرح نبود، قاعدتا سازمان وارد این موضوع نمی‌شد.»

او یادآور شد: اگر افرادی مثل آقای مدیری یا علیخانی از برنامه صداوسیما سوء استفاده کرده‌اند و مثلا وامی گرفته‌ باشند و آن را پس نداده باشند تخلفی است که به آن رسیدگی و با آن برخورد خواهد شد، اما اگر مثل بقیه مردم وام گرفتند و قسطش را می‌دهند تخلفی رخ نداده و روزنامه شرق هم بدون ادله استدلالی تهمتی زده که باید آن را اصلاح کند. به نظر می‌رسد این روزنامه افراط کرده و به جای فرد، صداوسیما را زیر سوال برده است که کار درستی نیست.

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار کرد: «در شرایطی که دشمنان علیه ما اقداماتی می‌کنند نباید در داخل خودمان مشکلاتی ایجاد کنیم. البته اگر خلافی صورت گرفته باید درباره آن شفاف‌سازی شود.»

این عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما اظهار کرد: «شورای نظارت بر صداوسیما از این منظر که آیا مدیری و علیخانی تخلفی انجام داده‌اند یا نه، موضوع را بررسی می‌کند. اگر به فرض این افراد در دریافت وام از رانت استفاده کرده باشند یا کار خلاف ضابطه‌ای انجام شده باشد حتما وظیفه ما رسیدگی به این موضوع است.»

کاتب در پایان در پاسخ به انتقادات مطروحه از سوی برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ای مبنی بر عدم تخصیص وقت از سوی صداوسیما به افرادی که در مناظره‌های تلویزیونی سال ۸۸ حق‌شان تضییع شده بود، اظهار کرد: «طبق قانون اگر این افراد به شورای نظارت بر صداوسیما نامه می‌نوشتند و شکایت می‌کردند که حق‌شان تضییع شده،‌ شورا به این موضوع رسیدگی می‌کرد و در صورتی که حقی از آنها ضایع شده بود اجازه دفاع از آنها در صداوسیما داده می‌شد اما مطلع نیستم که آیا این افراد اقدام به شکایت کرده‌اند یا خیر؟»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    22 4
    صدا و سیما با فرصتی که به علیخانی داد از جیب بودجه عمومی حکمش را صادر کرد. حالا مانده ام اگر دستگاه قضایی علیخانی را محکوم کند آن موقع هزینه آن برنامه یک ساعته دفاعیه علیخانی را چه کسی میخواهد پرداخت کند؟ شاید رشید پور که البته فکر کتم می تواند
  • بی نام DE ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    13 2
    بقیه مردم دو ملیارد؟
  • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    30 2
    مردم رو احمق فرض نکنید پس لطفا به یک کارگر هم وام 2 میلیاردی بدهید با بهره 4 درصد من قول میدم قسطاشو هم سر موقع پردات کنه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    4 2
    خوبه باز یه مسئله ای درست شد تا حواس مردم از وضعیت بدی که براشون درست شده پرت بشه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    3 2
    در بدترین شرایط هم باید دنبال اخبار سلبریتی های بی درد و مرفه باشیم.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    2 6
    امیدوارم هرچه زودتر پرونده این ماجرا بسته بشه.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    5 1
    «طبق قانون اگر این افراد به شورای نظارت بر صداوسیما نامه می‌نوشتند و شکایت می‌کردند که حق‌شان تضییع شده،‌ شورا به این موضوع رسیدگی می‌کرد و در صورتی که حقی از آنها ضایع شده بود اجازه دفاع از آنها در صداوسیما داده می‌شد اما مطلع نیستم که آیا این افراد اقدام به شکایت کرده‌اند یا خیر؟» نماینده اصول گرا: بقیه باید از هفت خان رد بشن ولی عزیزان مورد نظری چون علیخانی نه؟
  • بی نام SA ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    4 1
    قاضی دادگاه گفت این موسسه 12000 میلیارد سپرده مردم دستش بوده که حدود 4000 میلیارد تومان آن حیف و میل شده است. در این میان این مبالغی که به صورت وام و دستمزد و قرارداد به این دو هنرمند داده شده است هیچ به حساب می آید