۰ نفر
۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۷

کاغذوطن نوشت: نماینده مردم کهنوج و قلعه گنج به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در خصوص افزایش حقوق کارکنان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در وضعیت بدی آب و هوا نامه نوشت.

دی ماه سال 90 بود که هیات دولت وقت از افزایش حقوق کارمندان دولت در قالب فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا برای مشاغل تخصصی خبر داد. بر اساس این مصوبه که با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور آن زمان ابلاغ شد، آمده بود که «فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا برای مشاغل تخصصی که شاغلین آن ها دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر هستند به میزان 25 درصد امتیاز حقوق ثابت و برای سایر مشاغل 20 درصد حقوق ثابت هر کدام از کارمندان واجد شرایط تعیین می‌شود.» اما این افزایش حقوق با همه حواشی‌اش تا هفتم تیرماه 91 بیشتر دوام نیاورد و کلا این موضوع تا امسال منحل شد. با توجه به آنچه که در بند «ب» نظام اداری برنامه پنجم توسعه آمده «از ﺑﻮدﺟﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ دوﻟﺖ و ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺑﺮای اﻓﺰاﯾﺶ ﺣﻘﻮق و ﻣﺰاﯾﺎی ﮐﺎرﮐﻨﺎن استفاده می شود این موضوع برای ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﺗﺨﺼﺼﯽ و اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﻗﻮه ﻣﺠﺮﯾﻪ از طریق جدول های مرتبط براساس شغل های تعیین شده پس از ﺗﺼﻮﯾﺐ در ﺷﻮرای ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اطلاع رسانی خواهد شد»

حق بدی آب وهوا برای کارکنان دولت بار دیگر فروردین ماه سال جاری بازنگری شد و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در این خصوص خبر از تجدید نظر جداول پرداختی حق بدی آب و هوا داد. با توجه به تغییرات اقلیمی که در سطح منطقه رخ داده جمشید انصاری گفته بود که پرداختی ها پس از ارایه گزارش از سوی سازمان هواشناسی اعلام می شوند. او در این خبر تاکید کرده که بروز پدیده هایی مثل گرد و غبار در استان های جنوب غرب کشور بر جداول پرداختی بدی حق آب و هوا تاثیر دارد.

آنچه مشخص است جدول حق بدی آب و هوا منتشر شده و استان کرمان با توجه به شرایط اقلیم و آب و هوایی که دارد مورد تشخیص درست واقع نشده و شهرستان های جنوبی از شمال استان تفکیک نشده‌اند. با توجه به جدولی که احمدحمزه در صفحه ایستاگرام خودش منتشر کرده کل استان کرمان رتبه یک را در درجه‌بندی بدی آب وهوا گرفته ، بوشهر، هرمزگان و سیستان بلوچستان رتبه چهار، چهار و سه را گرفته اند این در حالی است که هوای جنوبی استان کرمان مشابه سیستان بلوچستان بوده. در ادامه باید گفته شود افزایش حقوق در مشاغل تخصصی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر و همچنین سایر مشاغل با هر مدرک تحصیلی در استان ما برابر با رشد 10 درصدی و هشت درصدی بوده اما در بوشهر، هرمزگان و سیستان بلوچستان در حوزه مشاغل تخصصی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر این افزایش برابر با 25 ، 25 و 16 درصد و در همین استان ها برای سایر مشاغل با هر مدرک تحصیلی 20 ،20 و14 درصد بوده است.

این که دمای هوای مناطق جنوبی استان کرمان نسبت به مناطق شمالی بالاتر بوده مساله ای است که تا کنون بر هیچ کسی نه پنهان و نه نامعلوم بوده ، به طور مثال قلعه گنج در تیرماهی که گذشت دمای هوایش مابین 37 تا 45 درجه و در منوجان این دما مابین 38 تا 45 درجه بوده است. این درحالی است که دمای هوا در خود کرمان در تیرماه برابر با 33تا 41 درجه بوده.

لازم به ذکر است با توجه به تحلیل وضعیت آب و هوایی که اداره هواشناسی استان کرمان منتشر کرده بود میانگین دمای کهنوج در سال 96 برابر با 48 درجه بوده است.

نماینده پنج شهر جنوبی استان در رابطه با این موضوع در تیرماه به معاون اول رییس جمهور نامه نوشته و خواستار تغییر در این میزان افزایش حقوق کارمندان در هفت شهرستان جنوبی شده، در این نامه ذکر شده که هفت شهرستان جنوبی کرمان شرایطی متفاوت از کرمان و مشابه هرمزگان و یا سیستان بلوچستان دارند که در جدول ارایه شده توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور لحاظ نشده و حقوق پرسنل دولتی در این خطه نسبت به نواحی مشابه مورد تبعیض قرار گرفته است. احمد حمزه در این نامه خواسته که نسبت به رفع این موضوع اقدام شود.

با توجه به این توضیحات نماینده مردم کهنوج در مجلس به «کاغذوطن» گفت که در این جدول باید هفت شهرستان جنوبی استان را تکفیک می کردند و همانند مناطق گرمسیر رتبه‌بندی‌ می‌کردند. این مقام مسوول که از این جدول توسط یکی از ارباب رجوها باخبر شده ادامه داد که ما برای جناب جهانگیری نامه نوشتیم تا به این موضوع رسیدگی شود از آنجایی که خود معاون رییس جمهور به استان و مناطق ما اشراف دارند از این بابت امیدواریم که روند پیگیری به خوبی پیش رود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =