روزنامه رسالت نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در زمانی که نماینده مجلس بودم با تذکرات فراوانی که داده شد موجب دستگیری آقای میرعلی شدم گفت: درحالی که شورای پول و اعتبار رأی به انحلال مؤسسه داده بود بانک مرکزی ۱۸ماه دراین‌ باره تعلل کرد.

احمد توکلي در گفت وگویی، در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه شما به‌عنوان مسئول سازمان ديده‌بان شفافيت چه اقدام عملي براي جلوگيري از تخلفات مؤسساتي مثل مؤسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج انجام داده‌ايد؟ گفت: اتفاقاً در زماني که نماينده مجلس بودم با تذکرات فراواني که داده شد موجب دستگيري آقاي ميرعلي مالک مؤسسه ثامن‌الحجج شدم.

وي در پاسخ به اين سؤال که به‌نظر شما اندوخته و دارايي اين مؤسسه جبران طلب سپرده گذاران را مي‌کند؟ تأکيد کرد: الان من با شما هم‌عقيده هستم که به‌قدري ثروت اندوخته‌اند که توان پرداخت مطالبات مردم و سپرده گذاران را داشته باشند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت گفت: در تير ماه سال 93 با رأي‌گيري انجام‌شده (در شوراي پول و اعتبار که آن زمان بنده نيز عضو آن بودم) با تعداد بالاي رأي تصميم بر انحلال مؤسسه ثامن‌الحجج گرفته شد.

وي افزود: اما با تعلل بانک مرکزي و گروهي که مسئول رسيدگي به اين پرونده بود و تأخير در کار اين فرصت فراهم شد تا اينکه انحلال در دي ماه 94 انجام شود يعني با تأخير 18 ماهه اين اتفاق افتاد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =