پنج شنبه 25 مرداد 1397
شنبه 6 مرداد 1397 - 12:47:00 چاپ

پیش‌بینی شخصیت افراد با ردیابی حرکات چشم

دانش > پزشکی - ایرنا نوشت: محققان دانشگاه استرالیای جنوبی با همکاری محققان دانشگاه‌های اشتوتگارت، فلیندرز و موسسه ماکس پلانک، یک الگوریتم آموزش ماشین توسعه دادند که قادر است ارتباط بین حرکات چشم و شخصیت افراد را شناسایی کند.

بر اساس این تحقیقات حرکات چشم شخص نشان می‌دهد که او یک شخصیت اجتماعی، یا محافظه‌کار و یا کنجکاو دارد.
برای این منظور محققان حرکات چشم 42 داوطلب را در هنگام انجام امور روزمره در محیط یک دانشکده ردگیری کردند و سپس با استفاده از پرسشنامه‌های مفصل، ویژگی‌های شخصیتی این افراد را گردآوری کردند و در پایان از این اطلاعات برای توسعه الگوریتم هوشمند خود بهره گرفتند.
ربات‌ها وکامپیوترهای کنونی نسبت به جامعه آگاه نیستند و نمی‌توانند نشانه‌های غیرکلامی را شناسایی کنند. نتایج این تحقیقات در بهبود ارتباط بین انسان و ماشین کاربرد دارد و امکان ارایه خدمات سفارشی توسط ربات‌ها و کامپیوترها را فراهم می‌کند.
در این تحقیقات رفتارهای بصری افراد در هنگام انجام امور عادی و در محیط واقعی مورد مطالعه قرار گرفت و به همین علت نتایج به دست آمده در مقایسه با آنچه ممکن است در آزمایشگاه به دست آید متفاوت و واقعی‌تر است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Frontiers in Human Neuroscience منتشر شده است.