مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت : 15 میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای عملیات آبخیزداری در ازنا اختصاص یافت

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد نجفی در دیدار با فرماندار شهرستان ازنا گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ 15 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار جهت اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه خسرو میره و چرخستانه شهرستان ازنا تخصیص یافته است.

شیرزاد نجفی اظهار داشت: این اعتبارات برای احداث طرح های آبخیزداری از جمله ایجاد بندهای گابیونی و ایجاد بندهای سنگ و ملات برای جلوگیری از ایجاد سیلاب و تغذیه آب سفره های زیرزمینی و کاشت نهال های مثمر اختصاص یافته است.

وی یاد آور شد: عملیات آبخیزداری با هدف کنترل سیلاب و فرسایش ، تغذیه منابع آب زیرزمینی، بهبود و حفظ پوشش گیاهی در مراتع و جنگل ها انجام می شود.

در ادامه فرماندار شهرستان ازنا بر ضرورت حفظ و احیای بیشتر عرصه های منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: اگر مردم ارزش منابع طبیعی را بدانند بر حفاظت از آن کوشا خواهند بود و این نعمت های خدادادی برای همیشه ماندگار خواهند ماند.

محمد محمدی نژاد ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی را رویکردی مهم خواند که با فعالیت های اجتماعی بیش از پیش فراگیر می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد : با کار فرهنگی باید در رفتارها تغييرايجاد کنيم و براي اين تغييرنياز به آموزش داريم تا بتوانيم در حفظ و حراست منابع طبيعي كوشا باشيم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =