باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، بار دیگر در یک سخنرانی اعلام کرد که کشورش از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران حمایت نخواهد کرد.

به گزارش روزنامه ملیت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر اعلام کرد که از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران پیروی نخواهد کرد.

وی در یک سخنرانی خطاب به دولت آمریکا گفت: تحریم کردن ایران یک تجربه ناموفق است. ایران با این تحریم‌ها ورشکسته نمی‌شود.

اردوغان در ادامه با اشاره به اینکه باراک اوباما نیز پیشتر درخواست‌هایی را از وی برای همراهی با تحریم ایران مطرح کرده بود، اضافه کرد: ما در زمان دولت قبلی آمریکا هم به اوباما گفتیم که از ایران گاز می‌خریم. اگر از ایران نخریم از کجا بخریم؟ اگر از ایران گاز نخریم در فصل زمستان چه کار کنیم؟ شهروندانمان اذیت خواهند شد. این موضوع را به ترامپ هم گفته‌ایم.

این اظهارات اردوغان در حالی مطرح می‌شود که هفته گذشته یک هیات از آمریکا برای رایزنی درباره تحریم‌های ایران و همراه کردن آنکارا با دولت ترامپ به ترکیه سفر کرد.

در پی این سفر، یک منبع دیپلماتیک در وزارت خارجه ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی از ایران به عنوان یک 'همسایه مهم' برای این کشور یاد کرد.

وی گفت ایران به لحاظ روابط تجاری و واردات انرژی، شریک و همسایه مهمی برای ترکیه است و ترکیه نیز از همین زاویه به تحریم‌های آمریکا نگاه خواهد کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    14 15
    آقا رجب از ما حمایت نکرده تلویحاً گفته برای نابود کردن ایران تحریم کردن راه خوبی نیست راههای دیگر را امتحان کنید و گفته ما به گاز ایران نیاز داریم چون نباشه سردمون میشه اگه کسی هست به ما گاز بده ما از گاز ایران دست میکشیم.
  • شهلا A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    2 11
    از کجا بخرن؟ راست گفته چون از اینجا نفت و گاز را می گیرند جاش جنس بنجل می دهند.