پنج شنبه 25 مرداد 1397
چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 09:43:15 چاپ

بروز دیابت در افراد مسن با ۲ هفته عدم تحرک

دانش > پزشکی - تنها 2 هفته عدم فعالیت ممکن است باعث بروز دیابت در افراد سالخورده شود.

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات جدید «کریس مک گلوری»و همکاران در مرکز تحقیقات دیابت کانادا وابسته به دانشگاه اونتاریو روی اثرات متابولیک غیرفعال بودن فیزیکی افراد سالخورده تمرکزیافته و تأثیر 2 هفته عدم فعالیت و رابطه آن با دیابت موردبررسی قرارگرفته است.{لینک}

در این تحقیق که در مجله The Journals of Gerontology منتشرشده{لینک} افراد مبتلابه پیش‌دیابتِ 60 تا 85 ساله موردمطالعه قرار گرفتند و به آن‌ها گفته شد کمتر از 1000 قدم در روز بردارند و سپس قند خون آن‌ها آزمایش شد.

سپس دانشمندان متوجه شدند که عدم تحرک می‌تواند پیش دیابت را به دیابت نوع 2 تبدیل کند و اگر افراد سالخورده تحرک داشته باشند، بدنشان می‌تواند مانع از پیشرفته شدن دیابت شود.

بیش از 84 میلیون آمریکایی پیش‌دیابت دارند و 23 میلیون نفر از آن‌ها دارو می‌خورند.

فعالیت در هوای پاک و تمرینات فیزیکی آرام برای افراد مسن مفید است و به‌سلامت جسم و روان آن‌ها کمک می‌کند، درحالی‌که زندگی بدون تحرک به مغز آسیب رسانده و خطر زوال عقل، دیابت و ... را بیشتر می‌کند.

کلید واژه‌ها : دیابت - کهنسالان - سالخوردگان - قند -