ایسنا نوشت: ارزش معاملات بورس تهران در مقایسه با پایان خرداد۱۳۹۷، ۴۰ درصد افزایش یافته و از ۶۹ هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال به ۹۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

 طی ۲۱ روز کاری تیر ماه سال ۱۳۹۷، ارزش معاملات در مقایسه با پایان خرداد ۴۰.۹۷ درصد افزایش یافت و از ۶۹ هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال به ۹۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۲۴ هزار و ۹۳۹ میلیون سهم به ۳۳ هزار و ۴۷۲ میلیون سهم معادل ۳۴ درصد افزایش یافت.

از ابتدای سال تاکنون متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۱۱۹۴ میلیون سهم و ۲۷۱۱ میلیارد ریال بوده است.

در تیر ماه ۹۷، دفعات معاملات سهام برابر با ۴۲ درصد در مقایسه با پایان خرداد ۹۷ افزایش یافت و از ۱۴۹۹هزار دفعه به ۲۱۲۵هزار دفعه بالغ شده است.

شاخص بورس در تیر ماه ۹۷ در مقایسه با خرداد ۹۷، به میزان ۴۲ واحد کاهش یافت و از ۱۰۸ هزار و ۸۷۳ واحد به ۱۰۸ هزار و ۸۳۱ واحد رسید. ارزش بازار در تیر ماه ۹۷ در مقایسه با خرداد ۹۷ با ۳۸ هزار و ۷۶ میلیارد ریال رشد برابر با ۱ درصد افزایش یافت.

براساس معاملات نرمال، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۳۸ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال و معادل ۴۶ درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۴۳ هزار و ۶۱ میلیارد ریال و در حدود ۵۱ درصد از کل فروش ها بود. بر این اساس در این سومین ماه از بهار سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به مقدار ۴۳۰۱ میلیارد ریال شد. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۵۳ و ۴۸ درصد از ارزش خرید و فروش بود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =