بله! سرانجام ارزش کمپانی اپل از مرز 1 تریلیون دلار گذشت تا به‌عنوان بزرگ‌ترین کمپانی عمومی دنیا، اولین کمپانی باشد که ارزشش بیش از 1 تریلیون دلار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، ساعت 9 صبح پنجشنبه به‌وقت پاسیفیک ارزش هر سهم از سهام اپل از 207.05 دلار عبور کرد و با داشتن 4 میلیارد و 829 میلیون و 926 هزار سهم، ارزشش معادل 1 تریلیون و 36 میلیون و 178 هزار و 300 دلار شد.{لینک}

تعداد سهم مذکور از روی آمار 20 جولای اخذشده است و در پایان معاملات روز ارزش هر سهم به 207.39 دلار رسید و نام خود را در تاریخ اقتصاد و تجارت جهان جاودانه کرد.

این کمپانی در دهه 1990 در حال ورشکستگی بود اما حالا ارزش آن معادل 15 کشور ثروتمند جهان است و البته دومین کمپانی جهان است که 13 رقمی‌شده است.(کمپانی PetroChina در سال 2007 برای مدت کوتاهی در بازار بورس شانگهای 13 رقمی شد.)

آیفون در صدرفروش اپل جای گرفته و سپتامبر 3 گوشی جدید راهی بازار خواهد شد که امیدواری میان سهامداران به وجود آورده است. اپل همچنین بازار ابزارهای پوشیدنی، فروش نرم‌افزار از طریق اپ استور را نیز دنبال کرده و درآمد خوبی کسب کرده است.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    18 2
    اين مديريت علمي و خلاق است در بستري که استعداد و توانايي رشد ميکند . مقايسه کنيد با وضعيت کشور ما با داشتن بزرگترين سرمايه هاي طبيعي و انساني حالا در چه وضعي هستيم
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    25 1
    یک شرکت‌ آمریکایی معادل 15 کشور پردرآمد. آنوقت ما با این وضع ورشکسته گریه آوری که داریم آمریکا را تهدید میکنیم
  • كوروش A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    8 0
    خداييش چطور روتون ميشه از ذخيره صد ميليارد دلاري كشور صحبت ميكنيد
  • سیاوش A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    8 0
    چند دهه ثبات نسبی اقتصاد آمریکا باعث شد تا شرکت‌هایی مثل اپل و گوگل بتونن رشد کنن، هر وقت تعامل کنیم و کل جهان رو بپذیریم ما هم به نسبت توان خودمون رشد میکنیم، با هر چند سال یک بار شخم زدن اقتصاد ایران هیچ درختی تنومند نمیشه.
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    0 7
    این تیتر ک در اکثر خبرگزاری های دنیا نیز هست خیلی سال پیش اتفاق افتاده است. موضوع اعلام درآمد خالص شرکت ها از جهتی اهرمی برای بازخورد ب حملات خبری رقبا است و از جهتی دیگر بار مالیاتی سنگینی را در بر دارد. چند سال پیش ک اپل لزومی نمیدید با نمایش درآمدش برای رقبا شاخ و شونه بکشد گزارش های زیادی از احتکار درآمدهایش در کشورهایی ک قابلیت نگهداری این حجم از پول را بدون ردیابی داشتند ب گوش میرسید.