ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره راهکارهای رئیس دولت اصلاحات گفت: سید محمدخاتمی باتوجه به شرایط امروز این راهکارها را بیان کرد و نشان داد همچنان پیگیر مطالبات و رأی مردم است.

جواد امام درباره راهکارهای رئیس دولت اصلاحات که روز گذشته در دیدار با نمایندگان مجمع ادوار مطرح کرد، گفت:‌ در انتخابات دوره قبل سیدمحمد خاتمی با توجه به شرایط کشور و اقتضای آن روزها مردم را ترغیب کرد که به جای رقبای روحانی به ایشان رای بدهند و مردم هم این کار را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: آقای خاتمی این مساله را عنوان کرد که اگر آن شرایط تکرار شود باز هم به مردم توصیه خواهند کرد که به آقای روحانی رای بدهند.

مدیرعامل بنیاد باران با اشاره به رفع حصر که در صحبت‌های دیروز رئیس دولت‌های هفتم و هشتم مطرح شد، گفت: رفع حصر یکی از خواسته‌های مردم و یکی از وعده‌های آقای روحانی بود. ایشان با تاکید بر اینکه این امر انتظار جامعه است و این افراد هفت سال است که در زندان و حصر به سر می‌برند، گفت که باید تکلیفشان روشن شود.

وی ادامه داد: آقای روحانی قول رفع حصر را داده بود و به نظرم این یکی از حداقل‌هایی بود که سیدمحمد خاتمی مطرح کرد.

امام با بیان اینکه حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی برای بهبود شرایط کشور است،‌ گفت: قرار نبود آقای روحانی یک تیمی را روی کار بیاورد که مطلقا به خواسته‌های مردم توجه و اعتنا نداشته باشند و از کارایی لازم برخوردار نباشند، قرار ما این نبود.

وی تاکید کرد: آقای روحانی و کابینه‌شان باید پاسخگو باشند. اگر کاستی‌هایی صورت گرفته اگرچه به آقای خاتمی برنمی‌گردد اما ایشان در کمال تواضع و ادب از مردم عذرخواهی کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا شخص رئیس‌جمهور هم از این محورها اطلاع داشتند، گفت: چنین محورهایی یک‌شبه به وجود نیامده، آقای روحانی هم در جریان بودند. ایشان باید خودشان واکنش نشان می‌دادند.

وی ادامه داد: اینکه مردم احساس کنند آقای خاتمی به مطالبات مردم بی توجه بوده و آن را پیگیری نمی‌کند و فقط از مردم خواسته که رأی دهند و بعدا با آن‌ها کاری ندارد،‌ خیر چنین نیست؛ آقای خاتمی در آن شرایط از مردم خواست که برای بهبود اوضاع کشور در انتخابات شرکت کنند و روحانی را به سایر افراد ترجیح داد، امروز هم از همین باور پیگیر مطالبات مردم است و می‌بینیم که هزینه هم پرداخت می‌کند.

جواد امام

امام در پاسخ به سوال دیگری درباره سخنان جهانگیری برای گشایش‌هایی در خصوص حضور سیدمحمد خاتمی در جمع کارگزاران نظام گفت: ما یک رفرنس عملی و واقعی از صحبت‌های آقای جهانگیری ندیدیم. ایشان ابراز امیدواری کردند و به جامعه امید دادند اما عملا اتفاقی نیفتاد. اگر گشایشی حاصل شده و ما بی‌اطلاع هستیم، امیدواریم موفق شود و شرایط جامعه بهبود پیدا کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه امروز دشمنان و بدخواهان خواستار تغییر نظام در کشور هستند، راهکار اصلاح‌طلبان چیست، گفت: اصلاح‌طلبان راه و سازوکارشان مشخص است. آنان در چهارچوب و قوانین نظام حرکت می‌کنند.

امام با بیان اینکه علیرغم این که کشور در شرایط خاص به سر می‌برد هنوز هم هنوز هم تلاشمان بر این است که از راه‌های اجرایی پیش برویم و بهانه دست دشمنان خارجی و داخلی ندهیم،‌ گفت: با راهکارهایی که آقای خاتمی داد و مشخص کرد عملا دنبال بها دادن به خواسته‌های مردم است و سعی دارد مشکلاتی که بر سر راهش است، برداشته شود.

وی تاکید کرد: اگر ما خودمان منسجم شویم و از راه‌های اصلاحی برای اصلاح نظام استفاده کنیم عملا براندازها چه داخلی و چه خارجی راه به جای نخواهند برد. امروز با افرادی که خودی هستند و دل در گرو نظام و امام دارند برخوردهای قهرآمیزی می‌شود. ما باید این رفتارها را کنار بگذاریم تا بهانه دست کسی ندهیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =