۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: امیدوارم یک آیت‌الله خلخالی دیگر در قوه قضاییه بیاید هر چند دشمنان نسبت به ایشان حقد و کینه دارند اما کار اصلی را مرحوم خلخالی کرد. هنگامی که در عرصه موادمخدر ورود کرد بساط موادمخدر برچیده شد.

جای تعجب است از نماینده‌ای که باید معلومات و آرزوهایش روز آمد باشد و آرزوهای خود را در چارچوب قانون پیگیری کند و با بصیرت ایرادهای اساسی قوه قضائیه را دنبال و نسبت به اصلاح آن اقدام کند می‌شنویم که ایشان هوس بازگشت به سال‌های اول انقلاب کرده‌اند و طالب رئیس قوه‌ای بسان خلخالی را دارند در حالی که خلخالی به عنوان یک قانون‌گریز صرفاً قاضی بود نه قاضی‌القضات و آن روزها شخصیت بی‌بدیل شهید مظلوم دکتر بهشتی در رأس دستگاه بود و تمشیت امور را برعهده داشت و خوب است جناب نماینده که نمی‌دانم سن دقیقشان را، رجوعی به سوابق داشته باشند تا ملاحظه کنند کشور چه هزینه‌های سنگین مادی و معنوی از قانون‌گریزی‌ها و سرکشی‌های وی متحمل شده است و امروز بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم قادر به پاسخ‌گویی اعمال وی نیستیم.

اگر دسترسی به جناب آقای ناطق‌نوری دارید می‌توانید بپرسید در جلسه ستاد فرمان ۸ ماده‌ای امام، مرحوم آیت‌الله موسوی‌اردبیلی در مورد اعمال قاضی آرزو کرده، شما چه گفت!

جناب نماینده محترم! مشکل دستگاه قضا انقلابی بودن رئیس آن به مفهومی که شما برداشت دارید نیست بلکه بایستی سیستم قضایی بازنگری دقیق و موشکافانه شود و قوه‌ای مستقل از تمام حواشی و تأثیرات بیرونی باشد و قبل از این که چهره سیاسی داشته باشد و متعلق به کمپین‌های سیاسی باشد در میان جامعه حقوقی کشور از مقبولیت لازم برخوردار باشد و با زبان قانون و قضا با مردم صحبت کند و هرجا و در هر جلسه‌ای حاضر می‌شود از حقوق بگوید و دادرسی مردم نه این که به آمریکا و دشمن‌های موهوم حمله کند و منتقدان دلسوز نظام را با عناوینی چون جاسوس و ... لکه‌دار کند.

اینجانب به عنوان فرد کوچکی از خانواده حقوق، برخلاف شما، آرزودارم قاضی‌القضات این کشور، با زبان قضا و مقتضیات آن آشنا باشد و زبان‌های دیگر را از خود دور کند زیرا زبان اقتصاد و سیاست و روابط بین‌الملل، افراد شایسته خود را دارد. 

دوست می‌دارم قاضی‌القضات کشورم، هیچ مصلحتی را بر اجرای کامل قانون ترجیح ندهد و با هر متخلفی در هر لباس و گرایش سیاسی مداهنه نداشته باشد و واقعاً پناهگاه مردم باشد و تشکیل پرونده‌های چند میلیونی در محاکم را دلیل اعتماد مردم به قوه قضائیه به حساب نیاورد، بلکه سیستم را بیمار بداند و در صدد اصلاح آن برآید. آرزو دارم هر کسی رئیس قوه خواهد شد مطالعه‌ای جدی به اصول نظری و عملی شهید مظلوم دکتر بهشتی داشته باشد به گونه‌ای که بتواند چرایی برتری و تفاوت آن فقیه سفر کرده را با روحانیون زمان خود درک کند تا او هم، چنین باشد و با تأسی به آن فرهیخته زمان، مردم احساس کنند بوی بهشتی آمد، نه بوی خلخالی.

دکتر مرتضی بهشتی، حقوقدان و پژوهشگر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =