مهر نوشت: سفیر اتحادیه اروپا در پاکستان در دیدار با رهبر حزب «تحریک انصاف» این کشور گفت که این اتحادیه هیچ مخالفتی در خصوص اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان ندارد.

به گزارش روزنامه پاکستان، «جان فرانسوا کاتین» در دیدار با «عمران خان» رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان در «بنی گالا» با وی در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

فرستاده اتحادیه اروپا در این دیدار گفت که این اتحادیه خود را در خصوص گسترش آموزش، بهبود اقتصاد و گسترش همکاری با اسلام آباد در سایر بخش ها متعهد می داند.

وی گفت که اتحادیه اروپا آماده است تا با کمک به پاکستان، نام این کشور از لیست خاکستری FATF خارج شود.

فرستاده اتحادیه اروپا همچنین به عمران خان رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان، در خصوص افزایش سرمایه گذاری خارجی در این کشور و رونق بیشتر تجارت در دولت آتی پاکستان قول مساعد داد.

وی تحقق صلح و پاکستان باثبات و پایدار را خواسته اتحادیه اروپا عنوان کرد و گفت: امید است که با گسترش همکاری دو جانبه، میزان تعامل پاکستان و اتحادیه اروپا در دولت آتی این کشور بیش از گذشته افزایش یابد.

وی همچنین گفت که این اتحادیه هیچ مخالفتی در خصوص اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان (موسوم به آی - پی) ندارد.

با وجود اینکه، پاکستان قرارداد واردات گاز از ایران از طریق احداث خط لوله صلح را امضا کرده و اکنون تقریبا ۳ سال است که از ضرب الاجل تعیین شده در این قرارداد می گذرد، اسلام آباد اقدامی در انجام تعهدات خود درقبال این قرارداد انجام نداده و هیچ گام عملی برای احداث خط لوله گاز در خاک خود برنداشته است.

ایران پیش از پایان ضرب الاجل این قرارداد (پایان دسامبر ۲۰۱۴) به تعهدات خود عمل کرد و خط لوله صادرات گاز را تا نزدیکی مرزهای پاکستان احداث کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =