دوشنبه 29 مرداد 1397
سه شنبه 16 مرداد 1397 - 15:08:15 چاپ

ترامپ: هرکس با ایران تجارت کند، آمریکا با او تجارت نخواهد کرد

بین الملل > دیپلماسی - رئیس جمهور آمریکا در ادامه سیاست های خصمانه و یکجانبه واشنگتن علیه تهران، با انتشار توئیتی رسما از آغاز تحریم های جدید علیه کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ترامپ در صفحه توئیتری خود نوشت:

تحریم ها علیه ایران به طور رسمی آغاز شده است. این یکی از شدیدترین تحریم هایی است که تاکنون وضع شده است و تا ماه نوامبر به بالاترین حد خود خواهد رسید. هرکس با ایران تجارت کند، آمریکا با او تجارت نخواهد کرد. من به دنبال صلح جهانی هستم نه چیزی کمتر از آن.

ترامپ: هرکس با ایران تجارت کند، آمریکا با او تجارت نخواهد کردلازم به ذکر است که  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با امضای یک دستور اجرایی در روز دوشنبه، فرمان شروع موج جدیدی از تحریم های ضدایرانی را صادر کرد.

ترامپ اعلام کرده که هدف از این سیاست ها وارد آوردن "حداکثر فشار اقتصادی" بر ایران است.

در بیانیه ای که ترامپ پس از امضای دستور اجرایی صادر کرد، بار دیگر برجام یک توافق "افتضاح و یک طرفه" به سود ایران خوانده شده است.

در این بیانیه آمده است: "امروز، ایالات متحده آمریکا تحریم‌های مجدد مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را که با توافق هسته ای برداشته شده بود، مجددا برقرار می‌کند."

52311

مطالب مرتبط
39 دیدگاه
  • بی نام
    سه شنبه 16 مرداد 1397 - 15:32:08
    پاسخ
    178 38

    وقتی تصمیمات رئیس جمهور یک کشور بر زندگی و امنیت همه مردم دنیا تاثیر دارد باید در انتخابات ریاست جمهوری آن کشور همه مردم دنیا شرکت کنند.

    • بی نام
      سه شنبه 16 مرداد 1397 - 16:17:01
      234 13

      روز به روز که میگذره مفهوم دم شیر امریکا و دم موش ... بهتر مشخص میشه

    • rahim
      سه شنبه 16 مرداد 1397 - 16:23:37
      147 15

      اين يعني كدخدايي كه اقاي روحاني گفت

    • بی نام
      سه شنبه 16 مرداد 1397 - 16:29:37
      148 11

      کشوره مهاجر پذیره در اصل هم همه شرکت کردن حتی ایرانیها روسها چینی ها اروپایی ها ...

    • سه شنبه 16 مرداد 1397 - 17:10:32
      21 160

      خود باخته ی کی بودی تو؟؟؟

    • مهربانی
      چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 08:47:49
      166 4

      مگه آدم چندبار بدنیا میاد وچقدر عمر میکنه گه بخواد ۴۵سال تو تحریم و دشمنی باشه؟؟

    • بی نام
      پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 12:15:23
      67 1

      البته معدود کشورهای در دنیا هستند که از این مشکلات دارند.من امسال رفتم قبرس.مردمش اصلا نمی دونستند ترامپ چه عقایدی داره و فرق او را با اوباما نمی دانستند.هرکسی غیر از ترامپ هم بیاد مردمش زندگی توام با آرامش خود را می کنند.

    • بی نام
      جمعه 19 مرداد 1397 - 14:05:45
      0 16

      میگم بازم بریم مذاکرهالان بعضی دوستان این جمله رو تکرار میکنن یارو داره اینهمه مارو تحریم میکنه باز ی عده میگن بریم مذاکره کنیم امتیاز بگیریم

    • میثم
      جمعه 19 مرداد 1397 - 23:48:24
      1 0

      دشمن عزیز بینام و نشان جمعه 14:05 با وجود ادمهایی مثل تو در ایران، مذاکره با هیچ کشوری ازجمله امریکا و عربستان و عراق و اروپا و ... معنی نداره. همون بهتر که تر و خشک باهم بسوزیم تا خودت اخرش به التماس بیافتی .من خودم شخصا حاضرم نون بشه دونه ای 10 هزار تومن تا بعضیا قدر عافیت و مذاکره با دنیا رو بفهمن.

  • بی نام
    سه شنبه 16 مرداد 1397 - 16:47:27
    پاسخ
    55 192

    ترامپ من رو به شدت یاد هیتلر میندازه.

    • بی نام
      سه شنبه 16 مرداد 1397 - 18:16:59
      39 88

      من وقتی تاریخ تشکیل حزب نازی و استقبال مردم آلمان رو می خوندم همیشه تعجب می کردم که مگه مردم خواب بودند و چرا نفهمیدند اما الان برای من داره روشن می شه منافع اقتصادی باعث می شه انسان به سرعت اخلاق را فراموش کنه.الانم هم خیلی ها برای اینکار ترامپ دست می زنند و پایکوبی می کنند. برای منهم انگار دارم همان دوران را دوباره زندگی می کنم. مردم یکهو کور شده اند. یاد کتاب کوری بخیر

    • بی نام
      سه شنبه 16 مرداد 1397 - 19:04:03
      17 98

      شما مگه تو امریکا و المان نازی زندگی کردی؟ داداش توهم داریا. هیتلر خدای جنگ بود این خدای بلوفه. بعدشم همین الانش روسیه چین اروپا ترکیه سوریه عراق ایران کره شمالی حتی کشورهای کوچیک افریقای یهم تحریمند. هیچ این شیوه دوام نمیاره مطمین باشید.

    • ناشناس
      سه شنبه 16 مرداد 1397 - 23:05:04
      30 6

      میان هیتلر و ترامپ تفاوت از زمین است تا آسمان هیتلر سوار بر موج مطالبات فروخورده و احساسات سرکوب شده آلمانها توسط متفقین پیروز جنگ جهانی اول بخصوص تحقیر فرانسویها با هدف باز گرداندن حقوق از دست رفته آلمان جنگ دوم را که در واقع ادامه امر ناتمام جنگ اول است آغاز نمود در حالیکه آمریکا قبل از ترامپ هرگز موقعیت آلمان را نداشته است داستان برخورد هیتلر با یهودیان و سرسپردگی ترامپ به لابی پر نفوذ یهودیان بجای خود

    • بی نام
      چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 11:23:28
      18 19

      پدر ترامپ یک آلمانی الاصله عجیب نیست یاد هیتلر افتادی

    • شمس تبریزی
      چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 15:51:00
      10 25

      تداعی معانی بدی تو ذهنت نیومد. هیتلر به یهودی ستیزی کمکهای فراوانی کرد و ترامپ هم با سیاست هایش موج یهودی ستیزی و کشتار آنها را در اینده بیشتر خواهد کرد. از این جهت به نظرم هیتلر و ترامپ وجه مشترک دارن

    • ناشناس
      پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 00:59:00
      9 26

      محض اطلاع شما وکیل دعاوی ترامپ یک یهودی است همچنین داماد ترامپ جراد کوشنر یهودی است و بنا به روایت کامنت طولانی دو یا سه روز قبل خودتان جان بولتون با اعمال نفوذ میلیونر یهودی شلدون به این سمت گماشته شد حالا شما وجه اشتراک ترامپ و هیتلر را به آینده موکول میکنید؟

    • بی نام
      پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 10:32:47
      37 12

      بعضی کامنت ها چقدر نژادپرستانه هست. چقدر ذهنیت منفی نسبت به یهودی ها وجود داره. دوستان عزیز، همه ی یهودی ها مثل هم نیستن، همونطور که همه ی مسلمان ها مثل هم نیستن و همه ی مسیحی ها مثل هم نیستن و همه ی آتئیست ها مثل هم نیستن. ای کاش قضاوت کردن آدم ها بر اساس مذهبشون رو کنار بذاریم. درضمن به نظر من اگر وجه مشترکی بین ترامپ و هیتلر وجود داشته باشه، اون نادیده گرفتن حقوق سایر انسان ها هستش.

    • شمس تبریزی
      پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 17:16:52
      10 32

      جناب ناشناس، همه اینها که شما گفتید درست، اما انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس موج نفرت از یهودیها را بیشتر کرد. شما تبعات این کار احمقانه او را در آینده خواهید دید. من عاشق این اقدامات ابلهانه ترامپ و داماد و سایر یهودی های اطرافش هستم. کافیه احساسات یهودی ستیزانه در منطقه را امروز با 70 سال پیش مقایسه کنید تا متوجه شوید اسراییل چه نقشی در افزایش یهودی ستیزی داشته. یکی اون بالا نوشته که همه یهودی ها مثل هم نیستند. ازش میخوام چند تا یهودی را به من نشان بده که مخالف موجودیت اسراییل باشند.

  • بی نام
    سه شنبه 16 مرداد 1397 - 16:48:30
    پاسخ
    23 145

    اقای ترامپ فکر نکن تو خودت فقط بلدی تحریم کنی برگرد به برجام وگرنه...

    • بی نام
      پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 11:36:50
      53 1

      وگرنه چی؟؟؟ ایا فراتر از این چند نقطه کلمه ایی هم هست؟؟

  • بی نام
    سه شنبه 16 مرداد 1397 - 16:56:31
    پاسخ
    63 133

    حالم از اين جورثومه فساد بهم ميخوره توهم زده فکر ميکنه کل دنيا بايد تحت حاکميت اين احمق باشن.

  • امین
    سه شنبه 16 مرداد 1397 - 19:54:11
    پاسخ
    13 138

    ترامپ هیچ غلطی نمیتونه بکنه...از تحریم تو خالیت نمیترسیم

  • بهروز
    سه شنبه 16 مرداد 1397 - 19:56:14
    پاسخ
    12 121

    فقط به دست آوردن سلاح هسته ای و موشکی که از جو زمین بالاتر بره ترامپ رو سر جاش میشونه وقتی ی موشک هسته ای زدیم بیابون های تگزاس اون موقع یا میکشی عقب یا بعدیش داخل نیویورک فرود میاد

    • شمس تبریزی
      چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 15:45:05
      13 73

      حیف نیست که تگزاس رو با کلاهک هسته ای بزنی؟ دانشگاه ها و موسسات خوبی اونجاست. تگزاس ای اند ام. آستین. رایس. تگزاس اینسترومنت. بیلر یونیورستی. آقا شما باید کلاهک هسته ای را بزنی توی تل آویو که یک مشت مفت خور بی خاصیت اونجا هستن. مثل انگل هم آویزون جامعه آمریکایی هستن. اونجا رو بزن و مردم آمریکا را از شر این قوم نکبتی خلاص کن

    • بی نام
      پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 00:52:03
      36 3

      جناب شمس تبریزی اگر بخت با شما یار بود و 75 سال زودتر بدنیا آمده بودید میتوانستید در اردوگاه داخو یا آشویتس دلی از عزا در بیاورید هر چند این قوم لجوج و موذی حقشان در نهایت تاریخ بشر بیش از این نخواهد بود

    • بی نام
      پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 10:39:02
      52 5

      فکر میکنید اونا هم بیکار میشینن و در مقابل موشک پرانی شما هیچ کاری نمیکنن؟ یا فکر میکنید فقط شما موشک دارید؟ خنده داره تو قرن بیست و یک بعضیها جنگ رو راه حل همه ی مشکلات میدونن. فرق ما با انسانهای ماقبل تاریخ چیه؟

    • شمس تبریزی
      پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 17:39:52
      9 30

      من یک چیزی به دوستان بگم. تحقیقات نشان میده هیچ اتاق گازی و کوره آدم سوزی ای در اشویتس نبوده. هر چند که گرسنگی و کار اجباری در آنجا بوده و منکرش نیستم. در زمانی که اینها در آشویتس بودن مشکل چندانی باهاشون نداشتم و به خاطر محبتی که در دل نسبت به موسی دارم اینها را هم تحمل میکردم. مشکل من زمانی با اینها آغاز شد که بازماندگان اشویتس راهی خاورمیانه شدند و به جای اینکه از اروپای جنایتکار غرامت بگیرند و در همانجا کشورمستقل تاسیس کنند، تلافی اش را سر مردم خاورمیانه در آوردند. آقا به ما چه که آلمان و ایتالیا با شماها خوب تا نکردن. ما سر پیاز بودیم یا ته پیاز؟؟

    • بی نام
      جمعه 19 مرداد 1397 - 02:30:24
      16 12

      شمس جان طبق همین منطق خودت : ما سر پیازیم یا ته پیاز که بین اسراییل و فلسطین و لبنان یا بین عربستان و یمن چی ‌می‌گذره؟ چطور توی اینجاها ما هم سر پیازیم هم ته پیاز؟ اصلاٌ اگر کمی تاریخ مطالعه کرده بودی، می‌فهمیدی که بیشترین صدمه جانی و خسارت مالی رو 2 کشور در کل طول تاریخ به ایران زدن. اول روسیه همیشه خائن و دوم عراق نون به روز خور. طنز تلخ اینه که حالا هر 2 با زور دلار نفت، خودشون رو متحد ما جا زدن. در ظالم بودن حکومت اسراییل شکی نیست. اما هیچوقت درگیری مستقیم با ایران نداشتن و خسارت جانی و مالی به اندازه روسیه و عراق به ما نزدن.

    • شمس تبریزی
      شنبه 20 مرداد 1397 - 00:36:35
      0 0

      دوست عزیز، مطلبی را که شما نوشتید نیازمند بحث مفصلی است و من حوصله نوشتن اش را ندارم. در طول دو سال گذشته در کامنتهای مختلف پاسخ این سوالات را نوشتم و واقعا حوصله تکرار مکررات را ندارم. همینکه 4 کارشناس هسته ای ایران توسط عناصر اسراییلی ترور شدن برای من کافیست. شما هنوز اسراییل را نشناختی. باید وقت بذاری و کثافت کاری های اینها در منطقه و جهان و مشخصا آمریکا را بررسی کنی تا متوجه شوی خطر اسراییل آن چیزی نیست که برخی افراد تا حد منازعه عرب و یهود تقلیل میدن. شما موضوع عراق را بسیار ساده انگارانه نگاه میکنید. قضیه به این ترتیب نیست. به علاوه من هیچ علاقه ای به روسیه و سیاست های این کشور ندارم. در هر صورت همسایه است و خوب یا بد باید باهاش ساخت درست مثل سایر همسایگان دیگری همچون ترکیه

  • سه شنبه 16 مرداد 1397 - 23:04:05
    پاسخ
    8 114

    اون پیشگوی بلغاری گفته ترامپ آخرین رئیس جمهور آمریکاست و بعد از ترامپ دیگر کشوری به نام آمریکا وجود نخواهد داشت.

    • بی نام
      چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 12:18:58
      86 1

      یک پیرزن فقیر کور یک چیزی گفته که مردم نان و غذایی بهش بدن بعد این شد دلیل حقانیت شما

    • بی نام
      پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 10:34:45
      86 2

      آمریکا روز به روز داره قدرتمند میشه و ما هم روز به روز به لطف سوء مدیریت ها داریم درجا میزنیم.

  • عباس
    پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 08:22:00
    پاسخ
    108 5

    بابا ما که داریم به روسیه و چین باج میدیدم و همیشه تو فشار هستیم، بیاییم این باج رو به غرب و آمریکا بدیم حداقل در آسایش باشیم، خبر آنلاین چاپ کن ، هر چند میدونم جرات نداری

    • حمید
      پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 15:27:58
      11 27

      خب حقیقت تلخ ماجرا اینه که امریکا باج مارو نمیخواد دیگه.دوستی ایران امریکا یعنی پایان دشمنی ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس.اگه تو خاور میانه مشکلی نباشه امریکا و روسیه سلاحاشونو به کی بفروشند؟دوستی ما با امریکا هیچ سودی برای ایالات متحده نداره ولی دشمنی با ما کلی سود داره براش.یکم عمیق نگاه کن

  • خط فقر
    پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 14:20:13
    پاسخ
    17 2

    ازماست که برماست

  • بهنام
    پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 17:25:49
    پاسخ
    37 6

    خطاب به شمس تبریزی پنجشنبه 18 مرداد 1397 17:16:52 : انتقال سفارت اگر چه ممکنه موجب خشم عده ای بشه ولی در عمل ترامپ با این کار جون تازه ای به یهودی ها و اسرائیل داد. من مرده شما زنده، ولی در آینده می بینید که طرح سازش هم موفق میشه و این پرونده چند ساله بسته میشه و فقط می مونه صدمات و هزینه هایی که شما اسراییل ستیزها برای ایران ایجاد کردید و بس..

    • شمس تبریزی
      پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 17:59:53
      16 10

      ممکنه جان تازه ای بهشون داده باشه. مریض سرطانی را هم وقتی بهش خون تزریق میکنن، یه چند روزی لپهاش گل میندازه اما بعد مدت کوتاهی دوباره زرد میشه. ایشاالله که 120 سال عمر کنی بهنام خان، اما اگر طرح سازش به نتیجه رسید من اسم ام را میذارم شمسی خانم. آقا مشکل دو طرف فراتر از بحث بر سر خاک و سرزمینه. 1400 ساله مسلمان و یهودی نتونستن باهم کنار بیان. شما واقعا خیال کردی با چند تا مذاکره دیپلماتیک اینها به صلح میرسن؟ من سن بالایی ندارم اما در همین مدت کوتاه ندیده بودم که کسی مثل صائب عریقات برگرده به یک مقام آمریکایی بگه خفه شو. منظورم نیکی هیلی است. از همینجا فهمیدم اوضاع خرابتر از آنی هست که ما از دور میبینیم

    • بی نام
      جمعه 19 مرداد 1397 - 14:09:26
      0 17

      خیلی چیزارو نمیدونی عزیزم.بیدار شو از خاب..فقط تا نوک بینیتو ببینی اصلن خوب نیستا

  • بهنام
    جمعه 19 مرداد 1397 - 19:35:52
    پاسخ
    5 0

    بی نام جمعه 19 مرداد 1397 14:09:26 شما اول برو یکم سواد یاد بگیر... خواب درسته نه خاب بعدش بیا از من ایراد بگیر. شما تا همون نوک بینی تون رو هم زورتون میاد نگاه کنید.

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین
آخرین مطالب