استاندار تهران تاکید کرد:‌ اگر امروز از پرونده فساد، تبعیض و رانت در جامعه صحبت می‌شود، به دلیل این است که در شفاف‌سازی موفق نبودیم.

به گزارش خبرآنلاین، محمدحسین مقیمی در همایش روز خبرنگار، یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامی داشت و گفت: تاریخ مبارزات و دفاع مقدس در کشور ما مملو از رشادت‌های خبرنگاران قبل و بعد از انقلاب است.

او با اشاره به شهید افشاری گفت: فعالیت‌های این شهید در زلزله بم در طول ۲۱ روز بسیار زیاد بود و این شهید با من ۵۰ بار در طول این مدت مصاحبه کرد و در هر مصاحبه، مشکلی از مشکلات مردم را برطرف می‌کرد. در گاهی مواقع آنقدر جدی این مشکلات را مطرح می‌کرد که من در پاسخ به آنها نگران می‌شدم.

استاندار تهران ادامه داد: تلاش‌های این خبرنگار و دیگر خبرنگاران یکی از دلایل مهمی بود که مشکلات زلزله بم را برای مردم اطلاع‌رسانی و باعث شد مردم و مسئولان برای خدمات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسانی به این منطقه بسیج شوند و صحبت‌های این خبرنگار شهید با مردم و مسئولان باعث شد چندین بار مقام معظم رهبری و رئیس‌‌‌‌جمهور به این منطقه سفر کند.

مقیمی با تاکید بر اینکه اگر ما شفاف‌سازی را در همه امور کشور عملیاتی می‌کردیم و هر کسی پاسخگوی عملکرد خود می‌بود امروز با خیلی از مشکلات روبه‌رو نمی‌شدیم، تصریح کرد: اگر امروز از پرونده فساد، تبعیض و رانت در جامعه صحبت می‌شود، به دلیل این است که در شفاف‌سازی موفق نبودیم. هر کجا امور را با شفافیت پیش می‌بردیم، سلامت در آنجا حاکم بود اما در بسیاری موارد هر جا که گفتیم خبرنگاران نیایند و جلسه محرمانه است، به احتمال زیاد با مشکل مواجه شدیم.

او با بیان اینکه امروز مردم از دو موضوع فساد و تبعیض رنج می‌برند، گفت: شما به عنوان خبرنگار و روابط عمومی می‌توانید در سالم‌‌‌سازی جامعه کمک کنید و تلاش کنید تا جامعه‌ای ایجاد شود که عواملی که باعث ایجاد فساد و تبعیض می‌شوند، شناسایی شده و افرادی که در مظان اتهام بوده و هیچ خطایی مرتکب نشده‌اند، مبرا شوند.

استاندار تهران افزود: باید امید در مردم افزایش پیدا کند و در امر شفاف‌سازی قدم‌های بزرگتری برداریم.

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =