۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
عاملان آتش‌سوزی چگنی بازداشت شدند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: عاملان آتش سوزی اخیر در شهرستان چگنی با دستور مقامات قضایی شهرستان،دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزادنجفی بااعلام این خبر گفت: روز پنجشنبه ۱۸ مردادماه یک فقره آتش سوزی در کوه زنگور شهرستان چگنی گزارش شد ،که با حضور و هوشیاری به موقع دیده بانان عوامل حریق شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی شهرستان چگنی عوامل آتش سوزی دستگیر و هم اکنون در بازداشت به سر می برند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری به علت حریق پرداخت و گفت: انجام عملیات جوشکاری بر روی دکل های فشار قوی برق ، بی مبالاتی پیمانکار مربوط به مرمت دکل ها ، عدم رعایت موارد ایمنی بر اثر جرقه جوشکاری و وزش باد موجب حریق شد.

چگنی

نجفی تصریح کرد: قسمتی از مراتع و جنگل های شهرستان چگنی بر اثر این آتش سوزی طمعه حریق گردید که با تلاش و حضور به موقع پرسنل منابع طبیعی ، یگان حفاظت ، دیده بانان ، نیروهای مردمی و بسیج آتش سوزی کاملا مهار شد .

وی در ادامه بیان کرد : توپوگرافی خاص منطقه و شیب تند بالای اراضی موجب گردید ، تا در قسمتی از منطقه اطفاء شده ، حریق دوباره رخ دهد که باردیگر با حضور به موقع پرسنل منابع طبیعی ، یگان حفاظت ، نیروهای مردمی و همکاری خوب فرمانداری شهرستان چگنی آتش سوزی کاملا مهار گردید.

نجفی گفت:باتوجه به وضعیت منطقه، نیاز است نیروها پس از اطفاء حریق، ۴۸ساعت درمنطقه مستقر باشند که درحال حاضر نیروهای منابع طبیعی و دیده بانان درمنطقه حضور دارند و بر حریق کاملا مهارشده نظارت دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از مردم خواست با توجه به پوشش انبوه علف های خشک،با رعایت نکات ایمنی از برافروختن هرگونه آتش درجنگل ها و مراتع خودداری کنند .

نجفی در پایان باقدردانی ازمردم که همیشه ودرهمه حال درکنار پرسنل منابع طبیعی حضوردارند افزود: از هم استانی ها عزیز،تقاضا دارم درصورت مشاهده هرگونه حریق سریعا با تلفن۱۵۰۴ تماس حاصل نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =