رشد ۲۱۱ درصدی شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از رشد ۲۱۱ درصدی شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌غربی طی سه سال گذشته خبرداد و گفت: هم‌اکنون ۸۴ شرکت در پارک فعال هستند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، حسن حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تعداد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان از ۲۸ شرکت در سال ۹۳ در سال جاری به ۸۴ شرکت رسیده که طی این مدت رشد ۲۱۱درصدی را دارد.

وی ادامه داد: میزان اشتغال مستقیم در شرکت ها از ۱۰۲ نفر در سال ۹۴، سال گذشته به ۲۸۹ نفر رسیده است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایحان غربی اظهار کرد: برگزاری رویدادهای شتاب نیز در استان از سال ۹۶ آغاز شده و که در پایان امسال تعداد رویدادهای برگزار شده به هجده رویداد خواهد رسید.

حیدری گفت : هم اکنون رتبه استان در شاخص فضای کسب و کار ۲۶ کشوری است ضمن اینکه مشکل اصلی و جدی شرکتهای دانش بنیان در پارک را عدم وجود سرمایه گذاری های خطرپذیر است و نیاز به توجه جدی در این زمینه هستیم.

وی افزود: گردش مالی شرکت های حاضر در پارک نیز از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سال ۹۴ به ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی بیان کرد: بودجه پارک نیز از یک میلیارد در سال ۹۵ به ۶میلیارد و سیصد میلیون تومان در سال ۹۶ رسیده که رشد قابل توجهی است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اظهار کرد: پارک در افق آرمانی خود در ۱۰ سال آینده مجموعه ای دارای مرجعیت فناوری در استان ، جنوب شرق ترکیه و شمال شرق عراق در حوزه تجارت و بازرگانی بین المللی بوده و کانون اصلی شبکه ارتباطی صادرات هرنوع محصول دانش بنیان کشور با کشورهای همجوار ترکیه، عراق و کشورهای مستقل مشترک المنافع خواهد شد و به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی براساس مزیت های منطقه ای عمل کرده و سهم قابل توجه و فزاینده ا در تولید ناخالص داخلی استان داشته باشد.

حیدری گفت: سال گذشته و امسال در بیش از ۵ نمایشگاه خارجی شرکت کرده این و این اتفاق در ادامه امسال و سال های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه افزایش شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک، کاهش وابستگی به بودجه دولت و توسعه صنعت استان و فعالسازی ظرفیت های خالی از اهداف پارک است اظهار کرد: حمایت از ثبت اختراع توسط شرکتهای مستقر در پارک، ارائه خدمات استقراری، برگزاری دوره های آموزشی و بازاریابی بخشی از خدمات پارک در استان به شرکتها و هسته های فناور است تا از این طریق ایده های نو به سمت تجاری سازی و توسعه اقتصادی منطقه و کشور بیانجامد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =