هرگونه ساخت‌وساز در حریم ۱۰۰ متری جاده‌ها ممنوع است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری :هرگونه ساخت و ساز در حریم 100 متری جاده‌ها ممنوع بوده و منوط به اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان ، احمد جمشیدی در سفر به شهرستان لردگان و بررسی پروژه ها و محورهای استراتژیک این شهرستان گفت:از آنجا که محدوديت اراضي براي توسعه و تعريض محور ها از عوامل ركود توسعه در شهرها است و حفظ و نگهداري از راه ها و ابنيه هاي موجود از وظايف ذاتي راهداري مي باشد ،25 کیلومتر آزاد سازی حریم راه در چهارماهه نخست سال توسط این اداره کل محقق گردیده است.

مدير كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه صیانت از حریم راه‌ها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم است، افزود: 170 مورد اخطار کتبی و سرکشی به افراد داری ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم راههای استان از ابتدای سال جاری تاکنون انجام گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: مقابله با تجاوز به حريم راه ها از وظايف متوليان راه هاست و با توجه به اهميت اين موضوع در بروز سوانح جاده اي،در همین راستا توسط اداره حریم راه های این مجموعه 300 مورد پاسخگویی به استعلامات صورت پذیرفته است.

احمد جمشیدی با بیان اینکه با استناد به ماده 17 قانون اصلاح ايمني راهها مصوب 1379 ، اين اداره كل به كمك دستگاههاي عملياتي و اجرايي می تواند ساخت و سازهاي غيرمجاز را تخريب نمايد اظهارداشت: این اداره کل از ابتداابتدای سال جاری 30 مورد اجرای حکم در خصوص ساخت و سازهاي غيرمجاز در حریم راههای استان داشته است.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان چهارمحال و بختیاری افزود: كوه نويسي، تپه نويسي و ديوارنويسي در حاشيه راهها از مواردي هستند كه باعث حواس پرتي راننده و برخورد با ساخت و سازهاي غيرمجاز مي گردد.

وي در خصوص ساخت‌وسازهای محدوده 100 متری جاده‌ها در شرايط خيلي خاص، گفت: هر مرجعی مجاز نیست اقدام به صدور مجوزبراي احداث تاسيسات در حريم راهها نمايد، چرا که منجر به کاهش ایمنی تردد درجاده‌ها شده و برای کاربران جاده‌ای ، سوانح خطرناكي را در پی خواهد داشت

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =