دوره آموزشی طرح کاج و کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم ویژه بهبان های جامعه کار و تولید با حضور کارفرمایان واحدهای کارگری و مسئولین خانه های بهداشت کارگری واحدهای بالای ۵۰ نفر کارگر در لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،علی آشتاب در این کارگاه آموزشی هدف از اجرای این طرح را کاهش اعتیاد در جامعه کار و تولید و اجرای برنامه پیشگیرانه از سو مصرف مواد مخدر در واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: این طرح برای افزایش بهره‌وری نیروی کار، کمک به افزایش مهارت و دانش عمومی کارگران در خصوص سوء مصرف مواد، جلوگیری از ایجاد درگیری و برخوردهای مخرب با افزایش مهارت‌های مدیریت هیجان، جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و همراهی و جلوگیری از هدر رفت منابع در واحدهای صنعتی اجرا می گردد.

کارگاه آموزشی

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان در ادامه اظهار داشت : این کارگاه آموزشی در راستای اجرای برنامه ملی استقرار مداخلات پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید «طرح کاج» و با توجه به اینکه نیروی انسانی مولد، به عنوان سرمایه اصلی هر کشور محسوب می شود و صیانت از نیروی انسانی به عنوان یک اصل در تمامی بنگاهها باید مد نظر قرار گیرد، برگزار شد.

صیانت از سلامت نیروی کار وظیفه اصلی وزارت کار

وی صیانت از سلامت نیروی کار و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کارگری را وظیفه اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و افزود جامعه هدف ما در طرح کاج واحدهای ۵۰ تا ۵۰۰ نفری هستند.

در این کارگاه، دکتر اسماعیلی مدرس پیشگیری از آسیب های اجتماعی به آموزش نحوه کارکرد نرم افزار سبک زندگی سالم و پیاده سازی در محیط کار و تولید به بهبان های معرفی شده از سوی واحدهای اقتصادی پرداختند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =