ایسنا نوشت: یک منتقد نسبت به آشفتگی سریال‌های تلویزیون انتقاد کرد و در عین حال اشکال بزرگ سریال «پدر» را این‌گونه عنوان کرد که روایت‌گر اقلیت جامعه است.

رضا درستکار درباره‌ سریال «پدر» که این روزها از شبکه دو سیما پخش می‌شود و حاشیه‌هایی که به دنبال داشت، اظهار کرد: «پدر» سریالی است که تلاش می‌کند مجددا از طریق مهندسی کردن رفتارهای مذهبی و ساختگی به قشر محدودتری از جامعه توجه کند نه قشر وسیع. در واقع در این سریال بدنه جامعه رها شده است و به یک اقلیت پرداخته شده است. اشکال بزرگ این سریال این است که روایت گر جامعه اقلیت است. علت اینکه سریال‌هایی چون «پایتخت» و «رهایم نکن» خوب بودند، این بود که عمق و بدنه جامعه را در نظر گرفته بودند و وسعت حجم پیدا می‌کرد.

مهدی سلطانی در سریال پدر

او تاکید کرد: سریال‌هایی مانند «پدر» که به قشری خاص می‌پردازند، نمی‌توانند مخاطب را جذب کنند. به طور کلی تلویزیون یک دقیقه فرصت دارد تا بیننده را پای گیرنده نگه دارد اگر نتواند مخاطب کانال را عوض می‌کند. بدون جذابیت و بدون به کار گرفتن المان‌های موثر نمی‌توان مخاطب را نگه داشت. وقتی سریال «پدر» این جذابیت‌ها را ندارد و مورد تمسخر قرار می‌گیرد، معلوم است که یک جای کار اشتباه است.

او به نتایج نظرسنجی که صداوسیما از آمار ۸۰ درصدی مخاطبانش ارائه می‌دهد، انتقاد کرد و گفت: تلویزیون با این شرایطی که دارد نمی‌دانم این آمار مخاطب ۸۰ درصدی را از کجا می‌آورد و این نظرسنجی‌ها از کجا می‌آید.

241241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهلا A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    24 5
    انتظارات نادرست صدا و سیما باعث تنزل کار کارگردانان ونویسندگان با استعداد ایرانی شده است.
  • بی نام RO ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    18 56
    سلام اقای منتقد من و خانوادم و اطرافیانم مثلا پدر و مادر و خواهرام اگر چه شاید مذهبی نباشیم ولی این سریال رو دوست داریم خوب بودن تو ذات همه هست حتی اگه خودمان ازش دور باشیم
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    7 11
    افرین
  • بی نام EU ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    4 28
    موضوع اصلی این سریال راجع به حیا است. نویسنده معتقده بدنه بزرگی از جامعه از موضوع اصلی سریال دور هستند؟
  • ارشک110 IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    14 1
    باز اگه حضرات سانسور چی سانسور نکنن من یکی از افرادی هستم که تلویزیون رو گذاشتم کنار مگه برای اوقان شرعی و سریالی مثل پایتخت.تمامی سریال هایی رو که بعد از پایتخت پخش شد و داره پخش میشه حتی 1 دقیقه هم نگاه نکردم باور کنید راست میگم حتی 1 دقیقه
  • بی نام US ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    25 0
    نمیدونم چرا سریال های تلوزیون در تزریق غم و اندوه و فلاکت به جامعه انقدر با هم رقابت دارن
  • mansour IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    14 2
    تهمینه میلانی درست گفته صدا و سیما با مردم 20 سال فاصله زمانی داره و لی من میگم از سال 57 به بعد تلویزیون اپدیت نشده
  • سپیده م IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    1 2
    من نظرات رضا درستکار را همیشه دوست داشتم منصافانه نقد میکند. این سریال هم همانطور که رضا درستکار گفته میخواهد چیزی را تحمیل کند. بابا مردم خودشان این چیزها را میدانند نیاز به سریال سازی نیست.