شکور پورحسین: سعی داریم کشت وصنعت مغان را از خصوصی‌سازی خارج کنیم

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار با اشاره واگذاری کشت وصنعت مغان گفت: هنوز درمورد واگذاری آن به بخش خصوصی شفاف سازی نشده است وما سعی داریم کشت وصنعت مغان را از خصوصی سازی خارج کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل، شکور پورحسین در نشست خبری که در سالن جلسات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۲سال ونیمی که من درمجلس هستم همه نمایندگان متفق القول هستند که ۴ آفت اساسی اقتصاد ایران را تهدید می کند.

وی با برشمردن این آفت ها گفت: ۱- اقتصاد ایران اقتصاد نفتی است.۲-اقتصاد ایران اقتصاد دولتی است.۳-اقتصاد ایران اقتصاد رانتی است و۴-اقتصاد ایران اقتصاد غیر شفاف وسیاست زده است.

پورحسین با اشاره به اینکه ایران اگر به بخش خصوصی اعتماد کند حتما رشد اقتصادی در پی خواهد داشت، گفت: بین دولت اهتمام جدی برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی وجود دارد.

این نماینده مجلس گفت: بارها گفته ام کشت وصنعت مغان یک بنگاه هویتی است و این شرکت به دلیل وضعیت تاریخی که مغان به آن تکیه کرده این هویت را به دنبال دارد.

سعی داریم کشت وصنعت مغان را از خصوصی سازی خارج کنیم
وی با تاکید براینکه دولت به جد به دنبال اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است، گفت: مقامات دولتی در استان وشهرستان ها همین ذهنیت را داشته و تابع سیاست های دولت در مرکز استان و شهرستان هستند.

نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد گفت: ما سعی داریم کشت وصنعت مغان را از خصوصی سازی خارج کنیم و اگر قرار باشد این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود باید تابع قانون و در چهارچوب منافع مردم مغان و شرکت صورت گیرد.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان این روز ها زیان‌ده بوده و انتظار داریم با تلاش و نظارت همه ی مسئولان این شرکت به یک مجموعه اقتصادی و سودآور به نفع مردم مغان تبدیل شود.

شکور پورحسین با اشاره به اینکه مدیریت کشت و صنعت مغان در سال‌های اخیر مدیریت سیاسی بوده و این شرکت به حیاط خلوت سیاسیون تبدیل شده، گفت: ما به یک مدیریت قوی در این بنگاه اقتصادی نیازمندیم تا زمینه اشتغال ۷ هزار نفر در این شرکت فراهم شود.

قیمت پایه فروش و واگذاری آن بسیار پائین است
نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دولت‌ در سال‌های گذشته سعی در واگذاری آن داشت اما به دلیل بالا بودن قیمت فروش آن چندان استقبالی از خرید آن انجام نشده بود.

وی اضافه کرد: هیچ کس مخالف واگذاری نیست بلکه نحوه واگذاری این شرکت مورد اشکال است.

نماینده پارس آباد و بیله سوار گفت: مطالبه اصلی مردم توسعه این شرکت و اشتغالزایی و رونق اقتصادی است که باید در صورت واگذاری به بخش خصوصی اهلیت سرمایه گذار بیشتر مد نظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به رغم افزایش مساحت کشت و صنعت مغان قیمت پایه فروش و واگذاری آن بسیار پائین است.

نمینده پارس آباد و بیله سوار

دولت با فروش کشت و صنعت مغان در برزخ عجیبی گرفتار شده است
وی ادامه داد: دولت با فروش کشت و صنعت مغان در برزخ عجیبی گرفتار شده و به هیچ وجه خریدار این بنگاه بزرگ اقتصادی توان مدیریت آن را ندارد.

شکور پورحسین گفت: نمی دانم چرا با این شرایط سازمان خصوصی سازی کشت وصنعت مغان را به قیمت پایین واگذار کرده و در این شرایط ما برای دفاع از حق بیت المال پیگیر ابطال واگذاری هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: ما از ظرفیت نهادهای نظارتی و کمیسیون اصل ۹۰ استفاده خواهیم کرد تا مزایده را ابطال کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =