تولید میوه‌ای لاکچری «فیسالیس زرد» در آذربایجان غربی

ایسنا نوشت: تولید تجاری فیسالیس زرد برای اولین بار در آذربایجان غربی در گلخانه‌های دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه توسط عضو هیات علمی گروه علوم باغبانی و دانشجوی کارشناسی وی انجام شد.

میوه فیسالیس بومی مناطق آمریکای جنوبی و ترکیبی از طعم میوه‌های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است که به دلیل طعم خوش و بی‌نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد.

براساس آمار جهانی، میوه فیسالیس در هر هکتار بین 22 تا 36 تن تولید می‌شود که هر یک کیلوگرم قیمت آن در بازار به قیمت هشتاد تا 90 هزار تومان به فروش می­‌رسد.

میوه فیسالیس به دلیل قرار گرفتن در لفاف کاغذی شکل، فاقد هرگونه آلودگی و عوامل بیماری زاست. فیسالیس بدون نگهداری در یخچال بیش از 10 روز ماندگاری دارد و در صورت نگهداری در یخچال حدود 2 ماه مدت زمان ماندگاری این میوه نیز افزایش می‌یابد.

فیسالیس

این میوه یکی از غنی‌ترین منابع طبیعی آنتی اکسیدان‌ها و سرشار از ویتامین های A - E - C - P - F است و بدن انسان را در مقابل خنثی سازی رادیکال های آزاد که موجب بروز بیماری هایی همچون سرطان، سکته قلبی، پروستات، آسم و آلرژی می شود، حفاظت می‌کند.

محمدی، دانشجوی رشته باغبانی دانشگاه ارومیه و تولید کننده این محصول اظهار کرد: با هدف تجاری سازی این محصول هم در محیط گلخانه و فضای آزاد کاشته شد که با وجود بررسی‌های انجم شده این محصول صرفه اقتصادی برای صادرات را دارد که این محصول هر کیلو 70 هزار تومان و خشک شده آن 120 هزار تومان در ارومیه به بازار عرضه شده است.

وی با اشاره به استقبال خوبی که طی 15 روز از فروش محصول داشتند، تصریح کرد: این محصول برای اولین بار در استان تولید شده که در استانهای تنکابن و بوشهر نیز کاشت می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =