واگذاری ایستگاه‌های پمپاژ لرستان به بخش خصوصی/ ۶ ایستگاه در دستور کار است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: آب مهم‌ترین زیرساخت توسعه همه بخش‌ها اعم از کشاورزی، صنعت، شرب و خدمات است، لذا پروژه‌های توسعه منابع آب در صورت اتمام می‌توانند نقش بسیار تاثیرگذاری در توسعه و رونق اقتصادی استان داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رضا میرزایی گفت: ایستگاه های پمپاژ لرستان به بخش خصوصی واگذار می شوند.

وی گفت: طی سالهای گذشته عملیات اجرایی طرحهای توسعه منابع آب قابل توجهی در سطح لرستان شروع شده که به علت محدودیت‌های اعتباری تاکنون به بهره برداری نرسیده اند، بطوریکه متأسفانه عمر برخی از این پروژه ها به حدود ۱۵ سال می رسد.

بهترین راهکار واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی
میرزایی با بیان اینکه تاخیر در بهره برداری از پروژه های حوزه آب، باعث عدم بهره وری مطلوب و اتلاف هزینه و انرژی خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه ها و تکمیل آنها در یک برنامه زمانی حداکثر دو ساله، بهترین راهکار واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی است.

پمپاژ

وی عنوان کرد: ماده ۲۷ قانون الحاق (۲) برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب جهت واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی و تکمیل و بهره‌برداری از آنها در حداقل زمان ممکن است. میرزایی افزود: شرکت آب منطقه ای لرستان تاکنون تعداد ۲ پروژه ساختمان موزه آب و ایستگاه پمپاژ کشاورزی کلکله و محمود آباد ازنا را به بخش خصوصی از طریق ساز و کار ماده ۲۷ واگذار کرده و همچنین ایستگاه پمپاژ تیران الیگودرز (آب غار) را نیز برای واگذاری فراخوان نموده است.

6 ایستگاه پمپاژ در دستور کار است
ایشان در خصوص برنامه های سال جاری شرکت آب منطقه ای لرستان، جهت تامین مالی ایستگاه های پمپاژ استان در کوتاه‌مدت اظهار داشت: تعداد 6 ایستگاه پمپاژ واشیان و چم مهر پلدختر، گرخوشاب کوهدشت، اسماعیل آباد نورآباد، فیض آباد الشتر، نیله خرم آباد و پروژه کمپ گردشگری سد ایوشان در دستور کار قرار گرفته و تهیه گزارش تصمیم به واگذاری آنها توسط مهندسین مشاور مربوطه در حال انجام است که پس از تهیه گزارشات و تصویب در کارگروه، جهت واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی، تا پایان شهریورماه فراخوان صورت می‌گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =