۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
سفربه سنندج؛ شهر رنگ‌ها و نواها

سنندج در دل زاگرس در فصول مختلف سال رنگ‌های مختلفی به خود می‌گیرد این شهر زیبا به خاطر موسیقی زیبایی که در مراسم مختلف بومی در آن نواخته می‌شود نیز بسیار معروف است.

سنندج مرکز استان کردستان در دل رشته کوه زاگرس در غرب ایران قرار دارد و با داشتن بافت فرهنگی ویژه و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر به حساب می‌آید.

جاذبه های طبیعی

پارك جنگلی آبيدر در ضلع غربي شهر سنندج با داشتن چشمه سارهای زیبا و رودخانه قشلاق از جمله جاذبه‌های طبیعی سنندج به حساب می‌آیند. به علاوه اینکه واقع شدن این شهر در کوهپایه به طور کلی منظره زیبایی به این شهر و مسیر‌های آن به دیگر شهرها داده است.

پارک آبیدره | سنندج


جاذبه‌های تاریخی

بازار تاریخی سنندج، مسجد جامع، عمارت آصف که اکنون موزه مردم شناسی است و موزه سنندج (عمارت ملالطف اله شیخ الاسلام) که محل نگه‌داری آثار تاریخی است، هرسه در خیابان امام خمینی سنندج واقع شده‌اند.

عمارت آصف | سنندج

حمام خان نیز در ضلع شمالی بازار قدیم سنندج در خیابان انقلاب واقع شده است.

عمارت خسرو آباد در بلوار خسرو آباد (شبلی) یکی دیگر از آثار تاریخی این شهر به شمار می‌آید.

عمارت خسروآباد | سنندج

پل تاریخی رودخانه قشلاق روی رودخانه قشلاق در شرق سنندج خودنمایی می‌کند که بر زیبایی این رودخانه افزوده‌است.

پل تاریخی رودخانه قشلاق

بنای یادبود مستوره اردلان تاریخ‌نگار و شاعر سنندجی یکی از تندیس‌های زیبای این شهر است که در بلوار خندق قرار دارد و یکی از متفاوت‌ترین تندیس‌های کشور از مشاهیر به حساب می‌آید.

تندیس مستوره اردلان | سنندج

عمارت وكیل مجموعه بزرگی در خیابان كشاورز و شامل سه حیاط با عمارت‌های مربوطه و یك حمام خصوصی در داخل مجموعه و یك حمام عمومی در خارج آن است.

عمارت مشیر دیوان در خیابان شهدا قرار دارد و شامل هفت حیاط با فضاهای مرتبط و یك حمام خصوصی در داخل مجموعه است که در دوره قاجار بناشده‌ است.

عمارت مشیر دیوان

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مراسم‌های مختلف در این منطقه همانند مراسم‌ ميرميرين‌ يا اميربهادری به مناسبت آمدن نوروز و دیگر مراسم‌ها که اغلب با نواختن دف وسازهای سنتی دیگر همراه است، از جمله جاذبه‌های سنندج به حساب می‌آید.

سنندج ۷ هتل و مهمانسرا و یک اقامتگاه بومگردی دارد. به دلیل وجود فرودگاه سفر هوایی به این شهر امکانپذیر است، همچنین این شهر ترمینال اتوبوسرانی دارد.

مسیر راه آهن تهران-همدان- سنندج در حال احداث است و در حال حاضر سفر با قطار به این شهر امکانپذیر نیست.

چمدان

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =