چه افرادی سمت چپ چهره‌شان را به سمت دوربین می‌گیرند

سیناپرس نوشت: یافته‌های جدید پژوهشگران استرالیایی نشان می‌دهد افرادی که به‌طور غریزی در هنگام عکس انداختن سمت چپ چهره‌شان را به سمت دوربین می‌گیرند، احساساتی و اهل هنر بوده و کسانی که به سمت راست متمایل هستند، منطقی بوده و بیشتر به دانش گرایش دارند.

از قدیم باوری عمومی در اذهان وجود داشت که بر اساس آن گفته می‌شود چهره افراد از باطن آن‌ها خبر می‌دهد و هرچقدر هم فردی بر صورت خود نقاب گذاشته و تلاش کند خود را متفاوت ازآنچه که هست، نمایش دهد؛ بازهم نشانه‌هایی در چهره وی وجود دارد که بر اساس آن می‌توان ویژگی‌های مختلف شخصیتی وی را کشف و شناسایی کرد. یکی از این موارد، علاقه و گرایش باطنی فرد به مقوله هنر یا علم است.

شاید به این موضوع تاکنون فکر نکرده‌اید اما اگر به‌عکس ها و تصاویر قدیمی خود نگاه کنید تقریباً بیشتر تصاویر شما به‌گونه‌ای ضبط‌شده که یک‌طرف صورتتان بیشتر به سمت دوربین متمایل است.

تیمی از پژوهشگران برای بررسی دقیق این موضوع، اقدام به تجزیه‌وتحلیل هزاران عکس ثبت‌شده در شبکه‌های اجتماعی دانشجویان یک دانشگاه کرده و دریافتند مهندسین، ریاضیدانان و متخصصان شیمی در اغلب موارد به سمت راست چهره خود متمایل بوده و از سوی دیگر هنرمندان، پژوهشگران و روانشناسان اغلب با سمت چهره چپ خود به سمت دوربین متمایل شده‌اند.

سرپرستی این گروه تحقیقاتی بر عهده اوون چرچس (Owen Churches) از اساتید دانشگاه ساوت استرالیا قرار داشت. وی در این رابطه می‌گوید: «نتایج یافته‌های ما که بر اساس آنالیز و تجزیه‌وتحلیل هزاران عکس از افراد مختلف به‌دست‌آمده است، نتایج تحقیقات پیشین را تائید می‌کند که بر اساس آن اعلام‌شده بود افراد هنرمند و کسانی که در معادلات ذهنی خود بیشتر بر اساس احساسات تصمیم می‌گیرند در تصاویر خود به‌طور ناخودآگاه چهره‌ای متمایل به سمت چپ داشته و کسانی که بیشتر صورت خود را به سمت راست می‌گیرند منطقی فکر کرده و در گروه افراد متمایل به منطق و دانش تقسیم می‌شوند.»

در نتیجه‌گیری این پژوهش اعلام‌شده است که: «ما تصاویر خود را به سایر افراد، دوستان و همکارانمان در شبکه‌های مجازی ارائه می‌دهیم و به‌این‌ترتیب می‌توانیم در مورد خودمان بیشتر ازآنچه فکر می‌کنیم دانسته و از این تصاویر، اطلاعاتی جالب از نوع نگرش و حالات روحی افراد به دست آوریم.»

چه افرادی سمت چپ چهره‌شان را به سمت دوربین می‌گیرند

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =