به عقیده محققان منبع نور زیاد ناشی از خورشید و موبایل (انواع ابزارهای الکترونیکی) با ایجاد اختلال در ساعت زیستی بدن، متهم ردیف اول در نابودی چشم انسان است.

به گزارش خبرآنلاین، اخیراً توجه محققان به رابطه میان دستگاه‌های موردعلاقه ما از یک‌سو و مشکلات چشمی بیشتر شده و از«اختلال بینایی» تا «تاری دید»، «کوری تدریجی» و «آب‌مروارید» و ... را بهم مرتبط می‌دانند. {لینک}

انسان قادر به مشاهده طیف نازکی از نور از قرمز تا بنفش است. طول‌موج‌کوتاه‌تر به رنگ آبی ظاهر می‌شود درحالی‌که طول‌موج طولانی‌تر برای رنگ قرمز است. نور سفید ناشی از نور خورشید یا موبایل هر طیفی را شامل می شود. اخیراً محققان دانشگاه «تولدو» دست به تجزیه‌وتحلیل فرایندی زده‌اند که قرار گرفتن طولانی در معرض موج‌کوتاه 445 نانومتری نور آبی می‌تواند آسیب برگشت‌ناپذیری به سلول‌های چشم بزند. نتایج حاصل از این تحقیق می‌تواند پیامدهای عمیقی برای فناوری‌های روز مصرفی ازجمله موبایل و ... داشته باشد.

«آجیت کاروناراتنه» از رهبران این تحقیق می‌گوید: شبکیه چشم پس از «درمعرضِ نور آبی قرار گرفتن» مانند گاز عمل کرده و سلول‌های چشم واکنش شیمیایی خاصی هنگام خیره شدن به نور را از خود منتشر می‌کنند که ادامه این واکنش شیمیایی به سلول‌های چشم آسیب می‌زند. اما دراین‌بین نور آبی ناشی از ابزار الکترونیکی یک جرقه خطرناک و مرگ‌بار است که چشم را می‌کُشد.

نمایشگرموبایل چگونه چشمان شما را می‌کُشد؟

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =