۱ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
این تلسکوپ ده برابر قوی‌تر از هابل است

ایسنا نوشت: "تلسکوپ فضایی ماژلان" که گفته می‌شود نسبت به تلسکوپ فضایی هابل، قوی‌تر خواهد بود، با بودجه یک میلیارد دلار در حال ساخت است.

"تلسکوپ بزرگ ماژلان"(GMT) که گفته می‌شود بزرگ‌ترین و قوی‌ترین تلسکوپ فضایی است، در سال 2024 به فضا پرتاب خواهد شد. فضانوردان امیدوارند که بتوانند از این تلسکوپ برای بررسی جهان کهن و نشانه‌های زندگی در فضا استفاده کنند.

هزینه ساخت این تلسکوپ که در "رصدخانه لاس کامپاناس"(Las Campanas Observatory) در بیابان آتاکامای شیلی صورت می‌گیرد، یک میلیارد دلار برآورد شده است. وزن تلسکوپ پس از ساخت آن، بیش از دو میلیون پوند خواهد بود؛ به همین دلیل، کارکنان در نظر دارند یک سوراخ با عمق 23 پا در آن ایجاد کنند که نهایتا با بتن پر می‌شود تا وزن تلسکوپ را حفظ کند.

این تلسکوپ ده برابر قوی‌تر از هابل است

یکی از متصدیان ساخت ماژلان گفت: ساختار این تلسکوپ، از 1000 تن فولاد تشکیل شده که درون یک محفظه در حال گردش با ارتفاع 22 متر و پهنای 56 متر قرار دارد.

همچنین، برای فراهم کردن امکان دید بهتر، ماژلان به آینه‌هایی با ارتفاع هفت پا مجهز است که هرکدام نزدیک به 20 تن وزن دارند. آینه‌های ماژلان، نسبت به تلسکوپ‌های دیگری که تاکنون ساخته شده‌اند، نور بیشتری جمع می‌کند.

این تلسکوپ ده برابر قوی‌تر از هابل است

در این تلسکوپ، برای سنجش انحراف ناشی از سطح زمین و ارائه تصاویر واضح‌تر، از "نورشناسی تطبیقی" استفاده شده است. گفته شده که وضوح تصاویر تلسکوپ ماژلان، 10 برابر واضح‌تر از "تلسکوپ فضایی هابل"(Hubble Space Telescope) خواهند بود.

اگرچه تلسکوپ ماژلان، برای بررسی کهکشان‌ها ساخته می‌شود اما نمی‌توان از نقش مهم آن در کشف زندگی در سیارات دیگر غافل شد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =