۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
اولین قلم سه‌بعدی جهان

با پیشرفت تکنولوژی در سراسر جهان، هر روز شاهد تولیدات جدید در این حوزه هستیم. اولین قلم سه بعدی جهانتکنولوژی جدیدی است که این روزها بر سر زبان ها افتاده است.

شرکت فناوریWobbleWorks نسخه ی بروز شده ای از اولین قلم سه بعدی دنیا تحت عنوان ۳Doodler منتشر کرده است که امکان طراحی سه بعدی را به کاربران می دهد. به کمک مواد پلاستیکیABS مرکب از چوب و مس می توان طرح های سه بعدی در هوا طراحی کرد.

مرکز تعمیرات ماشین های اداری پیشگام در تعمیرات دستگاه کپی، چاپگر،تعمیرات پرینتر، اسکنر و تمامی دستگاه های چند کاره شما را در جریان ویژگی های این قلم سه بعدی مدرن قرار می دهد.

عملکردی مشابه پرینترهای سه بعدی
عملکرد قلم۳Doodler،مانند چسب های تفنگی داغ است و متریال را به صورت رشته های پلاستیکی خارج می کند. مواد داخل محفظه قلم پس از خروج، خنک شده و حالتی جامد می گیرند و سازه ای محکم و با ثبات ایجاد مینمایند. اولین نسخه از این قلم در سال 2013 توسط Wobbleworks تولید و عرضه شد. اولین قلم سه بعدی جهان با فروش ۵۰۰۰۰۰ دلار در یک روز،رکورد فروش را کسب کرد! اکنون Wobbleworks امیدوار است،مخاطبینجدیدی را از میانمعماران، دیزاینرها و دیگر کاربران حرفه ای به خرید اینقلم سه بعدی شگفت انگیز ترغیب نماید.حتما این سوال برای شما مطرح است که این قلم سه بعدی از چه موادی تشکیل شده است، مواد تشکیل دهنده ی این قلم توسط متخصصین تعمیر دستگاه کپی شرح داده می شود.

مواد تشکیل دهنده اولین قلم سه بعدی جهان
WobbleWorks، اولین قلم سه بعدی دنیا را با پوششی خارجی از جنس فیبر کربن بروزرسانی کرده است. همچنین نازل اضافی و یک بسته باتری به آن اضافه نموده است. این شرکت قطعات و محصولاتی را برای نشان دادن کاربرد و امکانات قلم خلق کرده که از جمله آنها می توان به مدل هایی در مقیاس معماری، پایه هایی برای گلدان و تعدادی آباژور اشاره نمود. در کنار این دستگاه، دستگاهی مشابه، به نام Lix نیز عرضه خواهد شد. ۳Doodler، بالای۴۰۰ هزار یورو افزایش سرمایه داشته است.

نسخه جدید اولین قلم سه بعدیجهان با مواد جدیدی از جمله پلی کربنات و نایلون کار می کند. این قلم از مواد مرکب پلاستیکی، چوب، مس و برنز پشتیبانی می کند. مواد مرکب، شامل درصد بالایی از متریال اصلی می باشند. امکان سمباده کشیدنیا جلا دادن آن ها پس از خروج از قلم و خشک شدن وجود دارد.

قلم۳Doodlerدارای صفحه هایی استکه دما و سرعت را کنترل می کنند.این قلم مجهز به یک فن کنترل کننده است که امکان کنترل و تنظیم سرعت خنک شدن پلاستیک را به کاربر می دهد. بهره مندی از یک صفحه نمایشLCD نیزامکان نمایش درجه حرارت دستگاه را فراهم نموده است. مدیر عامل شرکتMaxwell Bogue اذعان دارد که عملکرد این قلم حرکت های موج دار و سریع در هوا بوده و پس از آن سفت شدن و تبدیل مایع پلاستیکی داخل آن به جامد؛ با متریال هایتازه مانند پلی کربنات رویای ساخت آن به واقعیتمی پیوندد.

کمک به دنیای پزشکی
می توان پیش بینی کرد که قلم سه بعدی تحولاتی شگرف را در دنیای پزشکی به همراه دارد و کمک شایان ذکری به درمان بیماری ها خواهد نمود.

این قلم در استرالیا توانسته سلول های بنیادی احیا کننده را روی استخوان و غضروف آسیب دیده قرار دهد و به روند ترمیم و بازسازی آن کمک کند. ABS ماده تشکیل دهنده ی قلم سه بعدی، در هوا و روی سطوح مختلف می نویسد و برای این کار به هیچ نرم افزار یا سیستمی نیاز ندارد.

ghalam

چگونگی استفاده از قلم سه بعدی
هر قلم به همراه یک بسته مواد مصرفیعرضه می شود که حاوی۱۰ رشته پلاستیکییک فوتی است. اندازه ی اولین قلم سه بعدیجهان معادل ۱۸۰ در ۲۴ میلیمتربوده و وزن آن حدود ۲۰۰ گرم است. این قلم برای تغذیه از برق به ۱۱۰ الی۲۲۰ ولت نیرو نیاز دارد.

شیوه ی عملکرد قلم سه بعدی به این گونه است که ماده پلاستیکی مصرفی داخل محفظه قلم گرم می شود و با خارج شدن از آن به سرعت سرد و سفت شده و ساختار پایدار و محکمی ایجاد می کند. به کمک اینویژگیمی توانید انواع نامحدودی از اشکال را به سادگی تولید نمایید.

با وجود این که،پلاستیک ذوب شده که از قلم خارج می شود را می توان لمس کرد اما نوک قلم فلزی بوده و تا ۲۷۰ درجه سانتیگراد داغ می شود. جوهر آن، رشته هایی به قطر ۳ میلیمتری از جنس پلاستیکABSیاPLA است. توجه داشته باشیدکه، استفاده از۳Doodler برای سنینزیر 12 سال توصیه نمی شود.

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی
تعمیر انواع مدل های دستگاه کپی از جمله تعمیر دستگاه فتوکپی توشیباو کانندر این مرکز به صورت تخصصی انجام می شود.نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی، خدماتی متمایز را به کاربران ماشینهای اداری در سراسر تهران، کرج و شهرستان ها ارائه می نماید. این مرکز به عنوان نمایندگی مرکز سخت افزار ایران مشغول فعالیت است و با بیش از سال ها سابقه و تاسیس شعب متعدد همواره مشتریان را در کنار خود داشته است. مدیریت مرکز سخت افزار ایران همواره بر اصل مشتری مداری تاکید داشته و این اصل را رکن اصلی در ارائه ی خدمات می داند. این امکان را فراهم نموده ایم تا با بهره مندی از سرویس در محل دستگاه کپی تعمیرکار را در هر مکان و زمان در کنار خود داشته باشید.

ghalam


2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798454