ایلنا نوشت:‌رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ‌به‌رغم خروج آمریکا از برجام هیچ مشکلی نه در بحث اکتشاف، نه در بحث تحقیق و توسعه و نه در بحث ساخت نیروگاه‌های جدید وجود ندارد.

علی اکبر صالحی در حاشیه نماز عید قربان در تهران با بیان این‌که تمامی امور هسته‌ای به خوبی پیش می‌رود و هیچ مشکلی وجود ندارد،‌ گفت: به‌رغم خروج آمریکا از برجام هیچ مشکلی نه در بحث اکتشاف، نه در بحث تحقیق و توسعه و نه در بحث ساخت نیروگاه‌های جدید وجود ندارد و فعالیت‌هایی همچون تولید دارو و ساخت بیمارستان در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: بازگشت تحریم‌های یکجانبه آمریکا هیچ تأثیری بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نگذاشته است. بخش عمده‌ای از پروژه های ما یا خود اتکا هستند یا با کشوری مثل روسیه در حال انجام است که روس‌ها نیز به خوبی به تعهدات‌شان عمل می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به پیشرفت نیروگاه دوم بوشهر، گفت: در حال حاضر این نیروگاه جلوتر از برنامه پیش می‌رود و امیدواریم تا شش سال آینده نیروگاه دوم به بهره‌برداری برسد و دو سال بعد از راه اندازی نیروگاه دوم نیروگاه سوم نیز وارد مدار شود.

وی ادامه داد: امروز با کمک روس‌ها به توانایی غنی‌سازی عناصر دیگری دست یافته‌ایم و در زمره معدود کشورهایی هستیم که می‌توانیم ایزوتوپ‌های پایدار تولید کنیم و عناصری همچون زنون و تلریوم را غنی‌سازی کنیم.

صالحی تاکید کرد: با خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، انگلیس جایگزین آمریکا در کارگروه بهسازی نیروگاه آب سنگین اراک شد که پیش از این با حضور ایران، آمریکا و چین تشکیل شده بود.

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =