۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۳

مراسم اهدای جوایز دهمین جشن مستقل سینمای مستند برگزار و برندگان در بخش‌های مختلف معرفی شدند و در پایان مستند «مثل اسمم پگاه» به عنوان بهترین مستند این دوره انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین دهمین جشن مستقل سینمای مستند چهارشنبه ۳۱ مرداد و با حضور فعالان سینمای مستند در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محسن خانجهانی دبیر دهمین جشن سینمای مستند با اشاره به سلامت آرا هیات داوران گفت: «هیات انتخاب با سلامت و بدون هیچ ملاحظه‌ای آثار را داوری کردند. همچنین در این جشن به مواردی از تخلف برخوردیم که بدون هیچ ملاحظه ای آنها را از رقابت کنار گذاشتیم.»

او اضافه کرد: «جشن سینمای مستند از سال آینده به معنای واقعی صنفی برگزار خواهد شد یعنی فقط تهیه کنندگان و کارگردانان سینمای مستند حضور خواهند داشت.»

در ادامه مراسم نوبت به معرفی برگزیدگان رسید که به این ترتیب تندیس جایزه بهترین صدا به انسیه ملکی برای فیلم «در جست‌وجوی فریده» رسید.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم برداری به پویان آقا بابایی برای فیلم «اسرار دریاچه» تعلق گرفت.

تندیس بهترین تدوین به فرید دغاغله برای فیلم «330 سی سی خاطره» اهدا شد.

تندیس بهترین موسیقی نیز به کیاوش صاحب نصق برای فیلم «زنبورک در گام مینور» رسید.

تندیس بهترین پژوهش و تحقیق به جواد وطنی برای فیلم «ورس» تعلق گرفت.

تندیس بهترین فیلم کوتاه مستند به  محمدرضا وطن دوست برای فیلم «لوتوس» اهدا شد.

تندیس بهترین کارگردانی فیلم نیمه بلند به ارد عطارپور برای فیلم «پرسپولیس- شیکاگو» تعلق گرفت.

همچنین تندیس بهترین مستند نیمه بلند به محمدصادق دهقانی برای فیلم «تالان» اهدا شد.

جشن مستند سینمای ایران

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم بلند نیز به آزاده موسوی و کورش عطایی برای فیلم «درجست و جوی فریده» و تندیس بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند به مریم سپهری برای فیلم «زنبورک به گام مینو» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند بلند به طلا آزادروش برای فیلم «خرامان» تعلق گرفت و تندیس بهترین فیلم مستند بلند به سودابه بیضایی و کاوه فرنام برای فیلم «مثل اسمم پگاه» اهدا شد.

در شب سینمای مستند ایران همچنین از احمدرضا طائی پیشکسوت عرصه صدابرداری، نورالدین نیک‌روش به عنوان پیشکسوت تحقیق و پژوهش تجلیل شد.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =