تسنیم نوشت: از زمان انتخاب محمد بن سلمان به سمت ولیعهد عربستان، به بهانه اصلاحات اجتماعی و اقتصادی ده‌ها تن از تجار، فعالان، دانشگاهیان، و مبلغان بازداشت شده‌اند.

برخی از سازمان‌های حقوقی همچون سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کردند که دادستانی عربستان خواستار حکم اعدام برای 5 فعال زن در زمینه حقوق بشر در شرق این کشور می‌شود.

بر اساس این گزارش، یکی از این بازداشت شدگان "إسرا الغمغام" اولین زندانی زن سیاسی در استان قطیف عربستان است که به دلیل فعالیت‌های حقوقی با حکم اعدام مواجه می‌شود.

اسراء الغمغام اولین زندانی زن سیاسی در استان قطیف عربستان است که از دسامبر سال 2015 میلادی به علت فعالیت‌های حقوقی در زندان به سر می‌برد.

 ۵ زنی که عربستان خواهان اعدام آن‌ها است

از سوی دیگر برخی فعالان عربستانی از ادامه روند محاکمه فعالان زن بازداشت شده در این کشور خبر داده و اخبار منتشر شده در برخی از شبکه‌های اجتماعی در خصوص اجرای حکم اعدام این فعالان را تکذیب کردند.

از زمان انتخاب محمد بن سلمان به سمت ولیعهد عربستان، به بهانه اصلاحات اجتماعی و اقتصادی ده‌ها تن از تجار، فعالان، دانشگاهیان، و مبلغان بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که سازمان اروپایی- سعودی حقوق بشر چند روز قبل با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به حکم اعدام 51 زندانی سعودی با استناد به حکم دادگاه‌های ناعادلانه نسبت به این وضعیت در عربستان هشدار داد.

بنابر اعلام این سازمان حقوق بشری اکنون 31 سعودی که حکم آنان از سوی دادگاه عالی تایید شده است، هر لحظه با خطر اعدام روبه رو هستند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    0 3
    به ما مربوط نیست
  • علی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    3 0
    خدا نخواسته اگر این خبر مربوط به ایران بود الان فضای مجازی از اعتراض و فحش و ... ترکیده بود اما چون مربوط به عربستان است همه فقط خبر را می خوانیم و بی تفاوت از کنارش رد می شویم.
  • یاشار RO ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    1 0
    زمانی که نمر بی گناه رو اعدام کردن بعضی رسانه ها خفه خون گرفتن حالا هم هار شده اینم بگم که کاری که تندروها تو مشهد کردن هم غلط بود
  • غلامحسین IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    0 0
    سلام. فقط باید این را متوجه بشویم که همه این بازیها مربوط به می شود به نفوذ اسرائیل به طور غیر مستقیم در منطقه والبته دخالت مستقیم آمریکا در منطقه و تنها در این جریان اسرائیل به خواسته های خود می رسد و کم کم به سرزمینهای مورد نظر خود دست پیدا می کند البته با حمایت داداشی آمریکا