۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
ایجاد ۱۴۴۰ فرصت شغلی جدید در بردسیر

ایرنا نوشت: فرماندار بردسیر گفت : بر اساس آمار سامانه رصد وزارت کار، از شهریور سال گذشته تاکنون، برای یکهزار و 440 نفر در این شهرستان شغل ایجاد شده است.

 مجید نجف‌پور  افزود: امروز مهم ترین مساله جامعه و دغدغه مردم اشتغال است و در همین راستا با بومی گزینی در صنایع بردسیر تاکنون 600 بردسیری در شرکت های فولاد منطقه مشغول به کار شده اند.

وی گفت: طی مدت یاد شده در مجتمع فولاد سیرجان ایرانیان 192 نفر بومی مشغول به کار شده و 140 نفر دیگر نیز در مرحله آزمون و پذیرش هستند.

نجف پور بیمه را یکی از شاخص های رشد اقتصادی شهرستان دانست و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون میانگین بیمه شدگان در بردسیر 300 نفر در سال بوده، ولی تنها در یکسال گذشته یکهزار و 500نفر بیمه تامین اجتماعی شده اند.

وی ادامه داد: هرچند این میزان پنج برابر میانگین سالهای قبل است، ولی تا رسیدن به شاخص مطلوب فاصله زیادی داریم.
به گفته فرماندار در بخش تسهیلات روستایی و عشایری 81 طرح با اعتبار 125 میلیارد تومان به تصویب رسیده که مهمترین این طرحها کشتارگاه صنعتی، آب معدنی گلزار، مواد غذایی اسپودا ، کشت و بسته بندی گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به اینکه بردسیر پایلوت کشت گیاهان دارویی است، افزود: تاکنون 200 هکتار زیر کشت گیاهان دارویی رفته و بر اساس برنامه ریزی که با هماهنگی مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی انجام شده،بنا داریم این میزان را طی یک دوره پنج ساله به یکهزار هکتار افزایش دهیم.

فرصت شغلی جدید


نجف پور ادامه داد: طرح مبارزه با کرم خراط برغم مخالفت های اولیه در نهایت با استقبال عمومی مواجه شد و تاکنون 400 میلیون تومان در منطقه بیدخوان صرف مبارزه با این آفت شده است.

وی همچنین گفت :برای ساخت سد ده نذری یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار صرف شده و این سد پس از تکمیل با ظرفیت 1.5 میلیون متر مکعب آبگیری خواهد شد.

فرماندار از احیای و بازسازی 35 رشته قنات با اعتبار 400 میلیون تومان، احداث مخزن پنج هزار مترمکعبی شهر بردسیر ،توسعه و اصلاح شبکه آب با اعتبار 6 میلیارد تومان و احداث مخزن سه هزار و 500 مترمکعبی شهر گلزار با هشت میلیارد تومان را از دیگراقدامات برشمرد.

نجف پور اضافه کرد: در یک سال گذشته 14 میلیارد تومان بابت تصفیه آب شرب شهری به پیمانکار پرداخت شده و استخر شنای امید با 2.5 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

وی در خاتمه گفت: در مجموع 27 پروژه در هفته دولت امسال با 14 میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =