فارس نوشت: رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در حاشیه افتتاح واحد اول و دوم نیروگاه سیکل ترکیبی پرند به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات با اشاره به این که در هفته دوم ۶ هزار و ۶۶۶ پروژه صنعت آب و برق با هزینه‌ای بالغ بر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری و یا در حال افتتاح است، گفت: سال آینده مصرف برق در زمان پیک به ۶۰ تا ۶۱ هزار مگاوات خواهد رسید، بنابراین نیاز است تا ۸ هزار مگاوات ظرفیت جدید ایجاد شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال آبی ۹۷ و ۹۸ مثل سال آبی ۹۶ و ۹۷ است در برنامه‌ریزی بخش برق ۲۵ نیروگاه جدید وارد مدار خواهد شد که ۵ هزار مگاوات خواهد بود که ظرفیت قابل اتکا آن ۴ هزار مگاوات است، پس بنابراین ۴ هزار مگاوات باید از طرق دیگری تولید شود.

نیروگاه

اردکانیان ادامه داد: ۳ هزار مگاوات مدیریت مصرف تولید خواهیم داشت، پس باید به جای به کار بردن صرفه‌جویی بگوییم که باید مدیریت مصرف تولید را در سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی تأکید کرد: ۱۲ برنامه مدیریت مصرف یا تولید در سال آینده از جمله همکاری با صنایع، گسترش نصب لوازم کاهنده، لامپ کم مصرف از این برنامه‌ها خواهد بود.

وی در مورد اینکه تعرفه پرمصرف‌ها برای آب و برق در سال آینده چگونه خواهد بود، گفت: دسته بندی سه‌گانه در بخش مصرف داریم که گروه اول مردم صرفه‌جو هستند و زیر الگو مصرف می‌کنند پس بنا داریم، در بخش آب و برق سیستم تشویقی ایجاد کنیم چرا که معتقدیم دوغ با نوشابه تفاوت دارد.

وی ادامه داد: خوش مصرف ها تعداد زیادی هستند اما سهم مصرف آنها قابل ملاحظه نیست پس ما سعی خواهیم کرد با اجرای این تعرفه‌ها تعداد خوش مصرف‌ها بیشتر شود.

وی افزود: گروه دوم بد مصرف‌ها هستند که تعداد کمی است اما حجم مصرف آنها بالاست پس باید تعرفه این افراد اصلاح شود تا این گروه‌ها به خوش مصرف‌ها بپیوندند.

وی افزود: افزایش تعرفه مشترکان پر مصرف در نوبت عرضه به هیأت وزیران است که هدف‌ ما این است که با این تعرفه‌های جدید ۱۰ درصد در بخش برق و ۱۲ درصد در بخش آب صرفه‌جویی صورت گیرد.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =