۴ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

مجموعه کتاب دو جلدی دندان‌نگاری‌ها شامل مجموعه ۳۰۰ خاطره از دندان‌پزشکان ایرانی به اهتمام سیامک شایان و افشین قناد از سوی نشر دندانه منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجموعه دو جلدی «دندان‌نگاری‌ها» توسط انتشارات دندانه منتشر شده است. عنوان جلد اول این کتاب «آقای کامل، خانم پارسیل» و جلد دوم «شما که دیروز مرد بودید» است. هر کتاب شامل نزدیک به ۱۵۰ خاطره کوتاه دندان‌پزشکی است. این کتاب را می‌توانید از طریق سایت انتشارات دندانه به شکل آنلاین سفارش دهید.

در مقدمه این کتاب در توضیح انگیزه انتشار کتاب چنین آمده است: «دوران دانشجویی، طرح و مطب‌داری...، برخورد با آدم‌های جورواجور، با اخلاق، فرهنگ و عادت‌های مختلف و گاهی عجیب...،طبابت در روستاها و بالا و پایین شهر...؛

همه این‌ها باعث می‌شود تجربیات گوناگونی برای دندان‌پزشکان رقم بخورد که پس از گذشت سال‌ها، مرور آنها می‌تواند یادآور خاطرات تلخ و شیرینی برای ایشان باشد.»

کتاب شما که دیروز مرد بودید

در توضیح چگونگی جمع آوری این داستانک‌ها آمده است: «نوروز ۹۶ وقتی که با فراخوانی با عنوان «دندان‌نگار» در کانال تلگرامی دندانه، تصمیم به جمع‌آوری این خاطرات گرفتیم، شاید گمان نمی‌کردیم با چنین استقبال چشمگیری مواجه شویم: بیش از پانصد خاطره فقط در عرض دو هفته. در این خاطرات یکی از اشتباه‌ها و بی‌تجربگی‌هایش می‌گوید، دیگری از رفتار نادرستش اظهار پشیمانی می‌کند و آن یکی به حسن خلق و رفتار پسندیده‌اش می‌بالد. اتفاقات عجیب و شیرین هم البته سهم عمده‌ای در این خاطره‌بازی دارد.

این اوراق با تمام کاستی‌ها، هر چه هست، حاصل تلاش ماست برای افزودن برگ‌های دیگری به کتاب تاریخ دندان‌پزشکی کشور؛ با این اعتقاد و اندیشه که نگاه، رفتار و واکنش‌های درمان‌گران و دردمندان و در یک کلام تعاملات ایشان با یکدیگر بخشی از فرهنگ یک ملت است که نیاز به حفظ و انتقال به آیندگان دارد. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.»

آنچه در این مجموعه دو جلدی آمده منتخبی از همین خاطرات است؛ غصه‌هایی جانسوز و قصه‌هایی عبرت‌آموز، روایاتی باعث حیرت و حکایاتی موجب مسرت.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =