منطقه اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری آماده سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی است

استاندارچهارمحال وبختیاری گفت : منطقه اقتصادی در مرکز استان با 432 هکتار و 111 واحد کشاورزی، 44 واحد تولید در بخش سلولزی و 44 واحد صنایع تبدیلی آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، اقبال عباسی  در آیین اختتامیه جشنواره تولیدات صدا و سیمای مراکز استانها در منطقه گردشگری چغاخور افزود:90 درصد از زیر ساخت های این استان در دوران انقلاب اسلامی ایران ساخته شده است.

به گفته وی : این زیرساخت ها در حالی در استان فراهم شده که 8 سال کشور در برابر تهاجم دشمن درگیر دفاع از کیان کشور بود.

وی با بیان اینکه این استان زمانی 13درصد آب کشور را داشت افزود: اگر چه این استان دچار خشکسالی شده است اما هنوز تامین کننده اب در بخشی کشور است.

عباسی با بیان ظرفیت های این استان افزود : این استان دارای 21 درصد تولیدات بادام، 10 درصد شیرخشک نوزاد، 5 درصد قارچ خوراکی و 13 درصد ماهیان سردآبی کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات دولت در طول عمر انقلاب اسلامی به مردم این استان تصریح کرد: طی پنج سال اخیر 76 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان انجام گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در طول 5 سال دولت تدبیر و امید، افزون بر 2 هزار و 9 طرح در این استان به بهره برداری رسیده و برای اجرای این تعداد طرح در استان 35 هزار میلیارد ریال در بخش دولتی سرمایه گذاری و هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در طول 5 سال گذشته 317 طرح با سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی، طی این مدت بیش از 60 هزار میلیارد ریال دوزه های مختلف سرمایه گذاری شده که این میزان تنها یک هشتم خدمات نظام اسلامی در این استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در هفته دولت بیش از 240 طرح عمرانی با افزون 2 هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که از سوی بخش خصوصی نیز 57 طرح با سرمایه گذاری 290 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته وی، در طول 55 سال رژیم پهلوی که قیمت نفت 33 دلار با تولید روزانه 6میلیون بشکه و با جمعیت 30 میلیون نفر بود، اقدامات شاخصی در این استان صورت نگرفت.

گفتنی است ، بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استانهای صدا و سیما از سوم تا پنجم شهریورماه در منطقه سیاحتی چغاخور چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

اقبال عباسی

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =