ایرنا نوشت: کره جنوبی قصد دارد بودجه دفاعی سال آینده میلادی خود را 8.2 درصد افزایش دهد که در صورت تحقق، بیشترین افزایش بودجه نظامی این کشور از سال 2008 تا کنون محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد بودجه دفاعی سال آینده را 46.7 تریلیون وون برابر با 42 میلیارد دلار در نظر گرفته است که شامل 15.3 تریلیون وون برای ارتقا ظرفیت های دفاعی و 31.3 تریلیون وون برای هزینه‌ نیروهای نظامی است.

کارشناسان معتقدند علیرغم نشست سران دو کره و آغاز روند صلح شبه جزیره، یکی از دلایل افزایش بودجه دفاعی کره جنوبی ترس از تهدیدات کره شمالی است در همین راستا وزارت دفاع کره جنوبی 5.78 تریلیون وون را به منظور ایجاد یک سیستم دفاعی برای مقابله با تهدیدات این کشور در نظر گرفته است.

کره جنوبی می گوید در قالب این بودجه، 3.14 تریلیون وون برای تحقیق و توسعه فناورهای جدید نظیر ربات‌ها و پهپادها، 12.2 تریلیون وون برای کاوش بقایای جنگ در منطقه غیرنظامی دو کره، 3.3 تریلیون وون برای پاکسازی مین های زمینی و 1.7 تریلیون وون هم برای سایر هزینه ها در نظر گرفته شده است.

کره جنوبی سال گذشته نیز با اختصاص 39.2 میلیارد دلار بودجه دفاعی، در رده دهم جهان قرار گرفت.
بر اساس گزارش موسسه صلح استکهلم، سال گذشته آمریکا با 610 میلیارد دلار در مقام نخست و پس از آن چین با 228 میلیارد دلار در مقام دوم بالاترین بودجه دفاعی جهان قرار داشتند.

آمار این موسسه نشان می دهد که عربستان با 69.4 میلیارد دلار، روسیه با 66.3 میلیارد دلار، هندوستان با 63.9 میلیارد دلار و فرانسه هم با 57.8 میلیارد دلار رده های سوم تا ششم جهانی را به خود اختصاص داده اند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =