نسنیم گزارش داد: یک مقام ارشد دولت ژاپن گفت، این کشور همچنان خود را متعهد به پیگیری موضوع معافیت از تحریم های نفتی ایران می داند، زیرا خرید نفت از ایران برای امنیت انرژی ژاپن و شرکت های ژاپنی اهمیت دارد.

ریو مینامی، مدیر کل نفت، گاز و منابع معدنی وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن گفت: «موضع ژاپن حتی پس از دور دوم مذاکرات (با دولت آمریکا) همچنان پابرجاست... اصل اساسی ما دنبال کردن موضوع معافیت از تحریم های آمریکاست.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا ژاپن به دنبال کاهش خرید نفت از ایران به منظور گرفتن معافیت از آمریکاست، اظهار نظری نکرد.

ژاپن و آمریکا دور دوم مذاکرات در مورد تحریم های نفتی ایران را طی روزهای اول و دوم اوت برگزار کردند و طرفین توافق کردند که به مذاکرات ادامه دهند.

بازار نفت

مینامی افزود: «در دور دوم مذاکرات ژاپن به وضوح موضع خود مبنی بر ادامه واردات نفت از ایران را به آمریکا توضیح داد تا تفاهمی در این زمینه به دست آید.»

مینامی همچنین گفت: «ما باید مذاکرات بیشتری با دولت آمریکا انجام دهیم تا با آنها تفاهم کنیم... از نظر ژاپن، واردات نفت از ایران برای تداوم امنیت انرژی ژاپن و تاثیر تحریم ها بر شرکت های ژاپنی اهمیت دارد.»

وی در خصوص احتمال توقف خرید نفت ژاپن از ایران گفت: «این تصمیم اساسا بر عهده شرکت های خصوصی است... برای ما انجام موفقیت آمیز مذاکرات میان ژاپن و آمریکا بهترین راه پیش روست.»

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =