تسنیم نوشت: بر اساس گزارش ویژه یک روزنامه نزدیک به حزب حاکم ترکیه، امارات متحده عربی با همدستی اسرائیل در مورد عربستان سعودی، لبنان و قطر دست به فعالیت‌های جاسوسی زده است.

 روزنامه ینی شفق که به عنوان یکی از رسانه‌های نزدیک به حزب عدالت و توسعه شناخته می‌شود در گزارش ویژه‌ای به موضوع فعالیت‌ های جاسوسی امارات متحده عربی پرداخته و اعلام کرده که امارات در این عملیات، گستره جغرافیایی وسیعی را در نظر گرفته است.

همدستی با اسراییل

در این گزارش به این موضوع اشاره شده که طی ماه‌های اخیر، امارات متحده عربی با همدستی یک شرکت متعلق به رژیم صهیونیستی اسرائیل به نام شرکت امنیت سایبری مشهور به گروه NSO توانسته شنودهای متعددی انجام دهد و تبادل پیام‌های سیمکارتی و اینترنتی و چت‌های صوتی سیاستمداران هدف گذاری شده را به دست آورد.

بن سلمان و بن محمد ولیعهد امارات و عربستان

امارات، مشتری ویژه

در گزارش ینی شفق، در مورد ویژگی‌های نرم افزار جاسوسی شرکت امنیت سایبری مشهور به گروه NSO به این موضوع اشاره شده که این نرم افزار حاصل فعالیت مشترک گروهی از کارشناسان موساد و متخصصین سایبری صنایع دفاعی رژیم صهیونیستی است. این برنامه به بسیاری از سرویس‌های اطلاعاتی فروخته شده، اما نسخه پیشرفته آن، در اختیار چند مشتری ویژه همچون پاناما، مکزیک و امارات گذاشته شده است.

فروش این برنامه به کشورهای مختلف،تنها بااجازه رسمی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ممکن است و درهمین چارچوب با تحویل مجموعه کامل این برنامه به امارات متحده عربی موافقت شده است.

افراد هدف

در عملیات جاسوسی امارات متحده عربی، افراد بسیاری از جمله سیاستمداران و مسئولین رده نخست قطر، عربستان سعودی و لبنان و بسیاری دیگر از کارشناسان برجسته سیاسی و روزنامه نگاران معتبر کشورهای حوزه خلیج فارس در تور قرار گرفته و پیام‌ها و مکالمات آنان در اختیار گرفته شده است. این برنامه با تکنیک‌های خاص، کنترل نامحسوس کلیه پیام‌ها و دوربین و میکروفون تلفن‌های هوشمند را در دست می‌گیرد.

امپراطوری جاسوسی

در گزارش ویژه روزنامه ینی شفق همچنین به این موضوع اشاره شده که امارات متحده عربی قصد دارد یک مرکز جاسوسی پیشرفته در ابوظبی تاسیس کند که تمام افسران و مسئولین آن توسط مدیران قدیمی سازمان جاسوسی سیا آموزش داده شده‌اند.
در این گزارش همچنین به این مسئله اشاره شده که با وجود آنکه امارات متحده عربی در ظاهر دوست و متفق عربستان سعودی به شمار می‌آید، اما در حوزه تامین اطلاعات و فعالیت‌های جاسوسی، همدستی جدی این امیرنشین با رژیم صهیونیستی درجهت تامین منافع خاص ابوظبی است و همکاری‌های عربستان سعودی و امارات، تاثیری بر توقف این فعالیت نخواهد داشت.

گفتنی است در ماه‌های اخیر روابط بین ترکیه،قطر و کویت همواره رو به رشد بوده و ترکیه بااین دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، روابط خوبی داشته است، اما روابط سیاسی بین ترکیه، امارات متحده عربی و عربستان، تا حدودی تیره شده و مطالب تندی علیه ژنرال سیسی رئیس جمهور مصر، محمد بن زاید ولیعهد امارات متحده عربی و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در روزنامه ینی شفق منتشر شده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =