ایسنا نوشت: منابعی در اقلیم کردستان عراق مدعی شدند، پسر جلال طالبانی و برهم صالح، رئیس گروه تازه تاسیس "ائتلاف برای دموکراسی و عدالت" به توافق رسیده‌اند تا صالح به حزب اتحادیه میهنی بازگردد و برای در اختیار گرفتن پست ریاست‌جمهوری عراق نامزد شود.

به نقل از شبکه رووداو، براساس توافق میان بافل طالبانی، پسر جلال طالبانی و از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان و برهم صالح، رئیس ائتلاف برای دموکراسی و عدالت قرار است برهم صالح به اتحادیه میهنی بازگردد و در انتخابات پارلمانی کردستان شرکت نکند اما در مقابل اتحاد میهنی او را برای پست ریاست‌جمهوری عراق نامزد کند. با این حال بیشتر اعضای دفتر سیاسی حزب این را نمی‌دانند و تاکنون نظرشان را نداده‌اند.

حسن جهاد، عضو ائتلاف برای دموکراسی و عدالت در این باره گفت: کاملا طبیعی است که برهم صالح شخص مناسبی برای این پست است و باید حزب دموکرات کردستان نیز از آن حمایت کند. مادامی‌که تمامی احزاب خواهان منافع عالی کردها هستند پس باید برهم صالح را انتخاب کنند چراکه وی فردی لایق و دارای روابط خوبی در داخل و خارج است. اگر تمامی احزاب آماده نامزد کردن وی باشند او نیز آماده است.

ائتلاف برهم صالح هفته گذشته رسما تصمیم گرفت انتخابات پارلمانی کردستان را تحریم کند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =