مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی از رکوردشکنی هتل‌های استان در مرداد ۹۷ با پذیرش ۷۲درصدی آنها خبرداد و گفت: ۲۵ پروژه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از جمله هتل ۴ و ۵ ستاره و مراکز گردشگری در استان آذربایجان‌غربی در حال احداث است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری به استان گفت: در سفر رییس سازمان، اولین مجموعه پارک آبی در شمال‌غرب با سرمایه گذاری ۳۸ میلیاردی بخش خصوصی با اشتغالزایی یکصد نفر و همچنین ۳ واحد اقامتی در شهرهای تکاب، قطور و قره‌ضیاءالدین و ۴ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در پیرانشهر، مهاباد، تکاب و ماکو به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: همچنین نشستی نیز بین رییس سازمان میراث فرهنگی کشور با فعالان گردشگری استان در هتل آنای ارومیه برگزار شد که در این نشست ضمن مطرح شدن مشکلات و مسائل فعالان گردشگری استان و قول مساعد رییس سازمان برای حل این مشکلات، قول مساعدی نیز برای اختصاص بودجه برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل‌های استان برای تبدیل به قطب گردشگری کشور نیز داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: رییس سازمان در خوی نیز از اختصاص بودجه و تسهیلات و همچنین حمایت از احداث و ایجاد مجموعه فرهنگی و یادمات شمس تبریزی، کمپ گردشگری و موزه در این شهرستان نیز خبرداد.

جباری افزود: از ابتدای امسال با هدف توجه ویژه به برنامه های گردشگرمحور، جشنواره‌های مختلف در سراسر استان برگزار شده که از آن جمله می‌توان بر اولین جشنواره گردشگری و پنجمین نمایشگاه کشوری صنایع دستی در استان، جشنواره سفره و غذای ایرانی و مراسم سالانه ارامنه اشاره کرد ضمن اینکه قرار است با همکاری فرمانداری تکاب، جشنواره تخت سلیمان در استان برگزار شود.

جباری گفت: استمرار برگزاری جشنواره‌ها با هدف رونق گردشگری در اولویت برنامه‌های میراث فرهنگی استان قرار دارد و بزودی تقویم سالانه جشنواره‌ها نیز طراحی و رونمایی خواهد شد.

گردشگری

وی خاطر نشان کرد: مردادماه امسال با توجه به برگزاری برنامه‌های مناسبتی گردشگری، شاهد رشد ۴۰درصدی اشغال هتل‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که این رقم به ۷۲درصد اشغال بیش از ۵هزار اتاق ۹ واحد و مرکز اقامتی استان از جمله هتل‌های ۴ و ۵ ستاره بودیم.

وی افزود: با توجه ویژه به افزایش جذب گردشگر در استان و بعد از افتتاح ۳ واحد اقامتی جدید در سفر رییس سازمان، چند هتل و مرکز اقامتی جدید از جمله هتل‌های ۴ و ۵ ستاره و مرکز گردشگری در استان همزمان با بیش از ۲۰پروژه دیگر با اعتبار سرمایه‌گذاری شده ۴هزار و ۸۰۰میلیارد ریال در استان در حال احداث و ساخت است که با پایان عملیات اجرایی این مجموعه‌ها شاهد اضافه شدن بیش از یکهزار تخت به مراکز اقامتی استان خواهیم بود.

جباری همچنین در مورد مراکز بوم‌گردی استان نیز گفت: هم‌اکنون و بعد از افتتاح ۴ واحد اقامتگاه بوم‌گردی همزمان با سفر رییس سازمان، ۱۲ بوم‌گردی در استان فعالیت می کنند و برای افزایش این تعداد، ۲۵ مورد در مرحله دریافت تسهیلات بانکی و ۸۰ واحد نیز در حال دریافت مجوزهای اولیه هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی برای حمایت و ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری با توجه به اختصاص ۸۷۰۰میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره ارزی، آمادگی کافی را دارد.

وی اضافه کرد: همچنین برای اشتغال پایدار روستایی در استان ۴۸۶ طرح و پروژه مصوب با اشتغال ۸۲۶ نفر و با ۴۲۰میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داده شده که از این تعداد ۲۳ واحد بوم‌گردی، ۱۴ طرح گردشگری و بقیه مربوط به کارگاه های تولید صنایع دستی است.

جباری در ادامه گفت: احیای بافت ستی ۴ شهر دارای بافت تاریخی ارومیه، خوی، ماکو و تکاب، ایجاد موزه مدرسه ۲۲بهمن و افزایش تعداد موزه‌های فعال استان به ۱۵ موزه و برنامه ریزی برای احداث ۱۰ موزه دیگر همچون موزه‌ صلح سردشت، موزه میاندوآب، موزه بوکان، موزه قاجاری ماکو، موزه نسخ خطی نیز از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی استان نام برد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =