بسیاری در ابتدای انقلاب آیت‌االله طالقانی را به عنوان یک روحانی نواندیش دینی و مورد علاقه احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف می‌شناختند اما با وجود گذشت ۴۰ سال از تاریخ فوت، یاد و خاطره آیت‌الله هم‌چنان در ذهن برخی از اقشار جامعه زنده است.

به گزارش خبرآنلاین، 19شهریور سالروز وفات آیت‌الله طالقانی است. او زمانی از سوی امام خمینی(ره) «ابوذر زمان» هم لقب گرفت، بعد از انقلاب در دو مسئولیت ریاست شورای انقلاب و عضویت مجلس خبرگان قانون اساسی ایفای نقش کرد. آیت‌الله طالقانی همواره سعی کرد ساده و مردمی زندگی کند و از مطالبات مردم بگوید.

خبرآنلاین از کاربران خود درباره ساده زیستی نخستین امام جمعه بعد از انقلاب نظرخواهی کرد که دیدگاه های مختلفی بیان شد.

آیت الله طالقانی

برخی اظهار کردند آیت الله را نمی شناسند اما تأکید داشتند نباید رفتارهای پوپولیستی را ملاک قضاوت قرار داد و گفت چون او در مجلس خبرگان قانون اساسی روی زمین می نشست یا در عکس ها، زندگی اش ساده به نظر می آمد پس او فردی خاکی و مردمی است.

در مقابل این دیدگاه، کسانی که از سیره زندگی آیت الله طالقانی آگاه بودند، ضمن اظهار تأسف از فقدان حضور آیت الله در زمان حاضر، منتقدان را به مطالعه تاریخ توصیه کردند و یادآور شدند او، بهشتی، مطهری، باهنر و رجایی از بهترین‌های جمهوری اسلامی بودند که همان ایام ابتدایی پس از پیروزی انقلاب از میان مردم رفتند.

«طالقانی رفت و ما باختیم»، «روحانی دوست داشتنی»، «مرد بود مرد واقعی»، «جایش خالی است» و «کاش زنده بود» از جمله توصیفاتی بود که این گروه از کاربران درباره ابوذر زمان بیان کردند.عرشیا در همین رابطه نوشت: «در این وانفسای سیاسی و جناحی و فضای پلشت گروه گرایی های منزجر کننده واقعا جای شخصیتی این چنین مردمی و واقع‌گرا و روشنفکر خالی است ،خدایش رحمت کناد»

البته بخشی از نظرات نیز مقایسه شخصیت‌های سیاسی امروز با اول انقلاب بود و بیان این نصیحت که مسئولان فعلی مملکت ما از این عکس باید درس‌ها بگیرند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =