فعالیت ۴۰ تیم بازرسی دانشگاه علوم پزشکی هم‌زمان با آغاز ماه محرم در لرستان

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت:گروههای نظارتی و بازرسی به منظور پیشگیری از بروز بیماریهای منتقله از آب و غذا و کنترل بهداشتی به طور مستمر ازمراکز تهیه وتوزیع موادغذایی و اماکن عمومی از جمله حسینیه ها، تکایا، هیات های مذهبی بازدید بعمل می آورند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، گروههاي نظارتي و بازرسي به منظور پيشگيري از بروز بيماريهاي منتقله از آب و غذا و كنترل بهداشتي به طور مستمر ازمراكز تهيه وتوزيع موادغذايي و اماكن عمومي از جمله حسينيه ها، تكايا، هيات هاي مذهبي بازديد نموده وآموزشهاي لازم را به برگزاركنندگان مراسمهاي عزاداري خواهند داد.

فعالیت 200  بازرس بهداشت محیط برای کنترل سلامت مردم
وي افزود: در اين مدت بيش از 200 بازرس بهداشت محيط در سراسر استان فعاليت هاي ويژه اي را براي كنترل سلامت مردم انجام ميدهند .درهرشهرستان حداقل يك اكيپ بازرسي تشديد نظارتها در ساعات غير اداري را انجام ميدهند. يكي از اولويت‌هاي بازرسان بهداشت محيط بازديد از تكايا، حسينيه‌ها و هيات‌هاي مذهبي وهمچنين بازديد از مراكز تهيه غذاي نذري مي باشد.

ارم علوم پزشکی لرستان

وي برگزاري دوره هاي آموزش بهداشت ويژه برگزار كنندگان مراسم هاي مذهبي، توزيع پيام هاي بهداشتي، نصب بنرهاي حاوي پيام هاي مرتبط با رعايت بهداشت و سلامتي را از ديگر اقدامات اين معاونت، در اين ايام برشمرد.

معاون بهداشت دانشگاه تاكيد كرد: تمامي افرادي كه در تهيه و توزيع مواد غذايي در هيات ها و تكايا ، مساجد و خيمه هاي عزاداري فعاليت مي كنند بايد كارت معاينه پزشكي دريافت نمايند.

لزوم رعایت بهداشت در مراسمات عزاداری
وي با تاكيد بر لزوم رعايت بهداشت در محافل و مراسم هاي عزاداري به ويژه در زمان پخت و تهيه غذا خاطر نشان كرد: براي جلوگيري از بروز هرگونه بيماري، هيات هاي مذهبي از پذيرفتن مواد غذايي با حجم زياد از افراد ناشناس خودداري كنند.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتي مي توانند با تلفن رايگان ۱۹۰(سامانه پاسخگويي به شكايات وزارت بهداشت) تماس حاصل نمايند. تا دراسرع وقت رسيدگي لازم صورت گيرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =