ایسنا نوشت: ترکیه، روسیه، فرانسه و آلمان در نشستی در استانبول تاکید کردند که حمله به ادلب عواقب خطرناکی خواهد داشت.

خبرگزاری رویترز، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: مسئولان ترکیه، روسیه، فرانسه و آلمان در مذاکرات روز جمعه در استانبول تاکید کردند که حمله به ادلب عواقب خطرناکی خواهد داشت و باید به دنبال راهکار سیاسی برای حل بحران ادلب باشیم.

وی گفت: ترکیه همچنان به تعهدات خود درباره مقابله با خطرات امنیتی ناشی از اوضاع ادلب پایبند است و تاکید دارد که حمله به این شهر و هدف قرار دادن غیرنظامیان و مخالفان یک مساله غیرقابل قبول است.

 

ادلب

 

وی تاکید کرد: آواره شدن تعداد دیگری از سوری‌ها و رفتن آنها به سمت ترکیه پیامدهای دیگری خواهد داشت و احتمالا این پیامدها تنها متوجه ترکیه نخواهد بود بلکه بر اروپا و کشورهای دیگر نیز تاثیر خواهد گذاشت.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه گفته بود که آنکارا با همکاری روسیه و ایران برای ممانعت از فاجعه انسانی در استان ادلب تلاش می‌کند.

کالین درباره اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درخصوص ایجاد گذرگاه‌های انسانی برای خروج غیرنظامیان از ادلب گفت: صحبت کردن درباره این مساله هنوز زود است.

از سوی دیگر ارتش ترکیه سازو کارهای نظامی جدیدی را برای نیروهای این کشور در مرز با سوریه ارسال کرد که شامل تجهیزات توپخانه‌ای و خودروهای نظامی است.

ارتش ترکیه اخیرا اقدامات امنیتی و نظامی خود را در مرز با سوریه در سایه آمادگی نظام سوریه برای حمله به ادلب تقویت کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =