۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵

خبرگزاری صداوسیما نوشت: وزرای تجارت گروه بیست خواستار اصلاحات فوری در سازمان جهانی تجارت شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزرای تجارت بیست کشور گروه بیست در بیانیه پایانی نشست شان در ماردل پلاتا در آرژانتین اعلام کردند که بهینه سازی سازمان تجارت جهانی " یک نیاز فوری" است. با این حال این وزرا به نوع اصلاحات مورد نیاز اشاره ای نکردند. آنها البته تاکید کردند که مذاکرات بیشتری را در متن این سازمان جهانی در پیش خواهند گرفت که شاید واکنشی به تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خروج کشورش از این سازمان باشد.

واکنش گروه بیست به تهدیدات ترامپ

همزمان رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است بر 200 میلیارد دلار واردات چین به آمریکا تعرفه های جدید وضع خواهد کرد.

رویترز گزارش داد: دانته سیکا وزیر تولید و کار آرژانتین در جریان نشست خبری این نشست در پایان روز جمعه تاکید کرد: " به وضوح تمهیدات جدید در زمینه حقوق گمرکی مثبت نیست. اما باید ببینیم اوضاع چگونه پیش می رود."

سازمان تجارت جهانی 23 سال قبل تاسیس شده است و هر مقررات جدیدی در آن باید با اجماع 164 عضو آن همراه باشد. به این ترتیب هر یک از کشورها به تنهایی حق وتو دارد و این کار را برای اصلاحات در آن سخت می سازد.

رویترز افزود: خارج از محل نشست گروه بیست، معترضان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و شعارهایی علیه نظام تبادل تجاری آزاد و حمایت رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ از مائوریسیو ماکری رئیس جمهور آرژانتین سر دادند. آرژانتین که ریاست دوره ای گروه بیست را در سال جاری به عهده دارد در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول برای تامین مالی 50 میلیارد دلاری برنامه ای اقتصادی اش است.

دونالد ترامپ اعلام کرده است که در نشست سران گروه بیست که در سی نوامبر آینده در بوئنوس آیرس برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

دولت آمریکا از چین خواسته است مازاد تراز تجاری اش با آمریکا را که به 375 میلیارد دلار بالغ می شود کاهش دهد، به سیاست خرید فناوری ها و مالکیت معنوی آمریکایی پایان دهد و از میزان یارانه اهدایی به بخش فناوری های نوین در کشورش بکاهد.

رویترز افزود: وزیر تولید و کار آرژانتین همچنین اعلام کرد که مذاکرات بر سر یک توافق تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و بلوک تجاری مرکوسور ( شامل کشورهای آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اوروگوئه) تا پایان سال جاری به نتیجه می رسد. وی گفت: " ما در آخرین مرحله از توافق بر سر جنبه های ظریف توافق اتحادیه اروپا با مرکوسور قرار داریم. ما در حال نهایی سازی جزئیات سیاسی و فنی توافق هستیم."

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =