دوشنبه 23 مهر 1397
پنجشنبه 29 شهریور 1397 - 21:11:05 چاپ

فولکس واگن خروج از ایران را تکذیب کرد: در ایران می‌مانیم

اقتصاد > صنعت - فارس نوشت: ساعتی پس از آنکه سفیر آمریکا در آلمان، از انتشار خبر خروج فوکس واگن از ایران استقبال کرد، مدیر این شرکت بیانیه‌ای صادر و خبر خروج از ایران را تکذیب کرد.

شرکت خودروساز فولکس واگن آلمان، با صدور بیانیه‌ای، گزارشات منتشر شده در خصوص تصمیم این شرکت برای خروج از ایران به خاطر فشارهای آمریکا را تکذیب کرد.

روز گذشته پایگاه خبری «بلومبرگ» به نقل از منابع آگاه نوشت مقام‌های آمریکایی توانسته‌اند فولکس واگن را متقاعد کنند که از بازار ایران خارج شده و خود را در معرض تحریم‌های یکجانبه آمریکا که تا دو ماه دیگر اعمال می‌شوند، قرار ندهد.

فولکس واگن

«ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در برلین هم ساعتی قبل از شنیدن این خبر ابراز رضایت و استقبال کرده بود.

اما آنطور که رویترز به نقل از مقامات این شرکت آلمانی خبر داده، این خبر صحت ندارد؛ فولکس واگن گفته که موضعش در قبال ایران تغییری نکرده است.

ریچارد گرنل دیروز گفته بود که چند هفته اخیر را به مذاکره با فولکس واگن گذرانده و بر سر جزئیات نوع روابط پساتحریمی این شرکت آلمانی با ایرانی‌ها، توافقاتی حاصل شده است.

رویترز اما به نقل از یک منبع مرتبط با فولکس واگن گفته که کسی در این کارخانه با گرنل مذاکره‌ای نداشته است. سخنگوی فولکس واگن هم گفته که موضع این مجموعه صنعتی در قبال ایران تغییری نکرده است.

فولکس البته برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری عمده در ایران ندارد و ارتباط این شرکت با ایران، در حد مطالعه بر سر ایجاد یک شبکه فروش فولکس‌های وارداتی ایران بوده است.

خبرنگار رویترز برای راستی‌آزمایی ماجرا، با سفارت آمریکا در برلین تماس گرفته و «کریستینا هیگینز» سخنگوی این هیأت دیپلماتیک بدون ارائه پاسخی روشن در خصوص داستان فولکس واگن، گفته: «سفیر آمریکا (در آلمان) مدتی است که مدیران اجرایی و رهبران صنایع مذاکراتی دارد و از آنها می‌خواهد که از قواعد تحریم‌های آمریکا تبعیت کنند.»

ریچارد گرنل پیش از این سخنگوی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل و از طرفداران پر و پا قرص «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بود؛ وی تنها ساعاتی پس از فرود در برلین به عنوان سفیر آمریکا در آلمان، در صفحه شخصی خود در توئیتر، به شرکت‌های آلمانی در خصوص عواقب همکاری با ایران هشدار داد.


17231

 

6 دیدگاه
  • بی نام
    پنجشنبه 29 شهریور 1397 - 21:23:19
    پاسخ
    0 1

    ایران باید با قدرت با حضور در صحنه ی بین المللی از منافع مردم و کشور دفاع کند، سرمایه گزاری و سرمایه گزار اهرم است، اما باید در کنار این موضوع از اتکا به داخل غفلت نکرد تا زمانی برسد که در همه چیز خودکفا شود و صنعت و دانشگاه و مراکز علمی و نوبنیان و همه از نماینده تا مردم نسبت به آینده ی کشور مسیول اند

  • بی نام
    پنجشنبه 29 شهریور 1397 - 22:23:20
    پاسخ
    0 0

    این نوع خبر رسانی فقط به درد خودتان میخوره

  • بی نام
    پنجشنبه 29 شهریور 1397 - 23:11:05
    پاسخ
    1 0

    فولکس واگن مگه بوده که بخواد بره؟ فقط اینجا نماینده فروش دارن مثل تویاتا و امثالهم.ملت رو مسخره کردی خبرآنلاین؟

  • امیر
    جمعه 30 شهریور 1397 - 00:23:43
    پاسخ
    1 0

    کدوم بیانیه؟..میشه لینک بیانیه فولکس واگن رو بزارید؟ چنین بیانیه ای وجود نداره. تاکی میخواهید اخبار کذب تحویل مردم بدید؟ بالاخره 14 ابان میرسه و حقیقت قابل کتمان نخواهد بود.

  • رضا
    جمعه 30 شهریور 1397 - 01:26:50
    پاسخ
    0 0

    صرف نظر از وسعت و نوع همکاری فولکس واگن با ایران چه در حال و چه در آینده، به نظر میرسد کشور نیاز به یک تجدید نظر در خصوص نوع و میزان همکاری و خصوصا وابستگی به فرانسه دارد. ماهیت سیاسی و نوع استراتژی فرانسه در قبال ایران، برای امنیت کشور یک چالش جدی است. لهذا عقلانی است تا به صورت نا محسوس و قدم به قدم از فرانسوی های حرامزاده فاصله گرفته و وابستگی و ضربه پذیری صنعتی و اقتصادی را از جانب آنها به حداقل رساند. از جمله قطع تولید پژو و محدود کردن فعالیت های رنو در کشور است. از طرف دیگر لازم است تا کشور به جای راه اندازی کورکورانه خطوط مدلهای خودرو به سمت سفارش طراحی خودرو توسط خودروسازان خارجی بنابر نیازهای کشور حرکت کرده و قطعات خودرو را در داخل تولید کند. هزینه ارزی برای واردات دستگاههای ساخت

  • رضا
    جمعه 30 شهریور 1397 - 01:34:43
    پاسخ
    1 0

    قطعه به مراتب توجیه بیشتری دارد تا واردات قطعه. در خصوص فولکس واگن، ایران میتواند با تعیین مشخصات یا specifications خودرو اعم از موتور، سیستم تعلیق، تجهیزات الکترونیک و سنسورها و تمام جزییات بر اساس نیازها و مصالح کشور با پشتیبانی فولکس واگن طی یک پروژه مشترک با حضور متخصصین ایرانی، یک خودرو طراحی و خط تولید آنرا به کمک قطعه سازان داخلی و پشتیبانی فنی فولکس واکن راه اندازی کند. به طور مثال میتوان خودرویی را طراحی کرد که نیروی محرکه آن موتور الکتریکی بوده که یک موتور بنزینی کوچک باتری های آنرا شارژ میکند. میزان مصرف اینچنین خوورویی معمولا بین ۲ تا ۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین